Bor és csokoládé






Azt hiszem ez a vacsora, ha ideig-óráig is, de teljesen megszüntette minden nyűgös, januári gondolatomat. Kitaláltam, megfőztem és megettük. Közben pedig sokat beszéltünk. Az egyetlen meglepetés az volt, hogy milyen sokan el tudtak jönni - úgy látszik e két jelszó másokat is megmozgat.

Ezt főztem:

Kecskesajt bonbon tonkababbal

10 deka friss, puha kecskesajtot, 10 deka túrót és 10 deka krémsajtot a botmixerrel összekevertem. Golyókat formáztam belőle és apróra vagdalt tonkabab- és csokoládédarabkákba forgattam.
Bor: Oremus Mandolás Furmint, 2006.
Bussay Rajnai Rizling, 2007.

Libamájhab csokilapon

A libamájat megsütöttem, 1 kanálnyi földimogyoróvajjal és 1 kanálnyi konyakkal pürésítettem. 100 g 86%-os csokoládét felolvasztottam és hajszálvékony lapokat öntöttem ki belőle. (Nem temperáltam, így egy kicsit kült a kakaóvaj.) A hideg csokilapokra pakoltam a hideg májhabot.
Bor: Tiffán Jammertal Cuvée, 2004.

Kenyér: A sima fehérkenyeret kakaóval, borssal és lime reszelt héjával bolondítottam meg.

Őzragu aszalt meggyel és csokoládéval

1 kiló őznyesedéket, apróra vágva 1 répát és 1 lilahagymát feltettem főni. 3-4 részletben öntöttem rá 1 liter vörösbort, körülbelül 2,5-3 órán keresztül főztem. Az utolsó órában beleszórtam egy maréknyi aszalt meggyet is, amikor pedig levettem a tűzről, belemorzsoltam 20 g csokoládét. Ezt nem szabad korábban, mert megég.

Hozzá bolti gnokkit és salátát ettünk, amelynek öntetét Eszter keverte ki.

Sütöttem csirkemellet is cornflakes-bundában. Ez nem volt csokis, ahogy az üvegtészta saláta sem, noriba tekert lazaccal és wasabis majonézzel.

Csokitorta borral és mascarpone-habbal

Omlós tészta készült 250 g finomliszt, 2 evőkanál kakaópor, 100 g vaj, 50 g porcukor, 2 tojás, csipet só összedolgozásával, pihentetésével, kinyújtásával és kisütésével.
A csokoládés krémhez 100 g 70 %-os csokit olvasztottam össze 0,5 dl vörösborral, 2-3 evőkanál tejszínnel.
A mascarpone-habhoz 250 g mascarpone-t, 1,5 dl tejszínt, 1 csomag vaníliás cukrot, 1 csomag habfixálót vertem habbá és öntöttem bele óvatosan 100 g olvasztott, de nem meleg 70%-os csokit.

Réka pedig hozzott pár chilis csokifelfújtat, azért az se volt rossz!

Talán el tudjátok képzelni az ízeket, sok keserű, csipetnyi édes és csipetnyi sós.
A borok pedig, jobbnál jobbak a drágám válogatása alapján, főleg vörösek amik jól passzoltak mint az őzhöz, mind a csokihoz:
Ikon Cabernet Franc, 2007. Evangelista
Gere Kopar, 2006.
Vina Salort (Uruguay) Tannat Roble, 2005.
Vylyan Cabernet Sauvignon, 2000.
És az édes záróbor: Chateau Dereszla Tokaji Furmint kései szüret, 2003.

15 megjegyzés:

Méhn Niki írta...

azt a mindenit, ez aztán jó kis vacsi lehetett! :)
szépek a fotók is!

anyahajó írta...

Gondolatban újra végigettem. Zseniális volt minden, főleg a torta meg a pörkölt, meg a libamájas csoki, meg még a kecskesajtos falaták és a japán tál :) És persze a hangulat!

Zsuzsi írta...

Nagyon tetszett!

Flat Cat írta...

És én miért nem járok hozzátok vacsorára???? (irigykedek csak):)

ágota írta...

Ági, remek képek, remek ételekről !

Ági, aki főz írta...

Köszönöm!

AH, örülök, hogy el tudták végül jönni.

FL, talán ha közelebb lennétek.

MGL írta...

hmmm de finom lehetett-így fényképről is gyönyörűek hát még élőben milyenek lehettek-irigykedem:)

VOKinga írta...

Hű!
Már az utóbbi napokban is akartam írni, hogy ha lehet, megyek hozzád kosztosnak. De ezek után... Lenyűgöztél! :)

FKriszti írta...

A Csokitortáról nem írnál bővebben?
Felkeltette az érdeklődésemet.
Tortaformába kell sütni? A krémeket egymásután csak rákenjük?

Ági, aki főz írta...

FKriszti, akkor a csokitorta: Itt csináltam valami hasonlót, a tészta készítése részletesebben: http://agifoz.blogspot.com/2009/05/cseresznyes-tartlette.html
A sütésnél az lenne a szép és elegáns, ha sütőpapírt terítenél a nyers tészta tetejére és megszórnád nyers babbal vagy lencsével. Akkor nem púposodik fel a tészta. Engem az ilyesmi nem annyira zavar, meg úgyis eltakarja a krém.
A sűrű, csokis krémet rácsorgattam és megdermesztettem a firzsiben. A mascarpone-hab pedig olyan kemény, hogy inkább csak rákanalazni lehet, nehéz szépen elkenni. Olyan rusztikus hatása lesz, nem is kevertem teljesen simára a csokival, így még csíkos hatása is lett.
A legvégén pedig egy kis maradék csokikrémmel lehet díszíteni.

mandy tarragon írta...

ha van kedved játszani, nézz be hozzám :)

FKriszti írta...

Köszönöm a válaszodat. :) Meg fogom csinálni!

Gábor&Szilvi írta...

Mégegyszer köszönjük a meghívást, csuda finom volt a bor és a csokoládé is.

szepyke írta...

Hol vettél tonkababot?

Ági, aki főz írta...

Kriszti, csak rajta!

Gábor&Szilvi, máskor is, szívesen.

Szepyke, a Culinarisban, hol máshol?