Waldorf saláta


Így télen nem könnyű friss zöldségeket enni, de azért szerencsére akad répa, zeller meg alma. Nagyon szeretem a nyers zeller zamatát, igazán különleges. Szerintem nyersen finomabb, mint főzve!

A Waldorf salátának amilyen puccos a neve, olyan egyszerű elkészíteni. Az alapreceptben van zeller, alma, dió, majonéz. A menő éttermek séfjei késsel darabolják csinos gyufaszálakra a zöldséget, én inkább durvára reszelem. Gyorsan meg is locsolom egy citrom levével, hogy a zöldség-gyümölcs ne barnuljon meg.

A diót sokszor mandulaforgácsra cserélem.

A majonézt pedig egy kis tejföllel, joghurttal is lehet lazítani.

Sokszor elgondolkodok azon, hová is tart ez a világ, ma már ez a saláta a legegyszerűbbek közé tartozik, nem sok csúcsétteremben tűzik étlapra, visszaszorult a tömeges fogadások hidegtáljaira. 1896-ban, amikor a Waldorf-Astoria főszakácsa, Oscar Tshirky betette a hotel nevével fémjelzett szakácskönyvnek, még rácsodálkoztak az emberek. Sőt, a dió is csak az 1928-as változatban jelent meg először.

Ma már mindenfélét pakolnak bele, csirkehúst, citrusokat. Nektek jelent valamit ennek a salátának a neve? Szerintetek mi az "eredeti"?

Nekem marad ez az eredeti: zeller, alma, dió - pontosan úgy, ahogy Aputól tanultam.

7 megjegyzés:

Sziltó írta...

Mi szőlőszemeket is teszünk bele.. :)

lekvároskukta írta...

Off:

Szia Ági:)
Láttalak a cafétv-n, tök jóóóó :)))
Gratula!
LK

Ági, aki főz írta...

Sziltó, ez nagyon tetszik! Jól illik a többi ízhez.

Ági, aki főz írta...

Lekvároskukta, köszi, nekem nagyon fura visszalátni magam. A mártásosat láttad? Van még más is, csak még nem pakolták fel.

Csibe írta...

Egy tálkával lenyúlva!

Moha írta...

Jó ötlet, én Stahl után szőlővel szoktam, és azzal az öntettel,amit ő csinál hozzá, csak joghurt,méz,citromlé,só,bors.Nincs benne majonéz,finom,üdítő saláta.
Olyan jókat találsz ki mostanában,a paradicsomlevesed is:) Jövök hozzád heti menütervért:)

lekvároskukta írta...

Azt elhiszem, nekem is fura lenne.
Bár én még a saját hangomat sem bírom hallgatni, nemhogy videón viszontlátni magam :))
Igen, a mártásosat láttam és tök jó, még sosem készítettem.
Várom a többit :))