Borban sült csirke gránátalmás bulgurral




Valahogy került a hűtőszekrényembe egy doboz koktélparadicsom. Tényleg nem tudom, ki tette oda, de az biztos, hogy a januári időjárás nem kedvezett a beérésének. Elfőztem, elég jó lett. Ez is egy ezerféleképpen variálható recept, bár most nagyon összeálltak a hozzávalók, csak azért mesélem el.

Hozzávalók 4 személyre: 4 dupla csirkecomb, doboznyi koktélparadicsom, 1 fej fokhagyma, 2 dl vörösbor, só, bors. A körethez: 15 dkg bulgur, 1 gránátalma, 1-2 evőkanál pisztácia, 1 kiskanál apróra vágott petrezselyemzöld, 1 geredz fokhagyma lereszelve, 1 evőkanál olívaolaj, 1 evőkanál citromlé, só.

Elkészítése: A csirkecombokat elfeleztem, a sütőtálba pakoltam. A paradicsomokat is félbe vágtam, a fokhagymát meg megpucoltam. Aláöntöttem a bort, fűszereztem. Először fólia alatt sütöttem-pároltam 1 órát, aztán levettem a fóliát és kicsit több, mint fél órát grilleztem, hogy a csirke bőre jól megpiruljon, a leve pedig besűrűsödjön.

A körethez a bulgurt kétszeres mennyiségű vízben puhára pároltam és összekevertem a többi hozzávalóval.

Nagyon jól mutat ez a pink-zöld színkombináció, bár a paradicsom fáradt pirosával nem teljesen komplementer az összeállítás. Szerencsére az ízek elég jól passzolnak.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Be kell hogy valljam, én tettem oda. Akkor vettem, amikor azt mondtad a szombati buli előtt, hogy vegyek salátát. Gondoltam, ez is kellhet bele.
Péter

Csibe írta...

Ági, nagyon guszta!

Kata írta...

Ági, ez nagyon jól hangzik, a csirke meg a köret is!

mandy tarragon írta...

Tetszik ez a csirke :) Ki fogom próbálni vasedényben sütve.

Limara írta...

A csudába, az én hűtőmből csak eltünni szoktak dolgok! :)) Nagyon ígéretes a recept:)

Ági, aki főz írta...

Limara, azért az se rossz dolog, kivéve ha nagyon rá vagy készülve.

Belly írta...

Boldog Névnapot kívánok neked!