Villa-interjú az örömbombagyárossal


Hokatát a Meskán keresztül ismertem meg. Tárgyai és rajzai számomra egy olyan varázsvilágot követítenek, amelyben igazán jó elmerülni. A teafiltertartó dobozom minden nap többször is a szemem elé kerül, és mindig megmosolyogtat.

Ha ti is szeretétek minden nap mosolyogni egy picit, válaszoljatok egy kérdésre az interjú végén, ha szeretnétek egy bögrét!

- Azt mondod magadról, hogy "örömbombagyáros" vagy. Irigylésre méltóan hangzik!
Hát igen, kevés ember mondhatja el magáról, hogy egész nap örömbombák pufognak körülötte.
Nagyon szeretem a munkám, igazából nem is munkaként élem meg, inkább szórakozásként.
Ezért is nevezem magam „örömbombagyárosnak”, örömet okoz Nekem és Neked is, akinek készül a mesés világ.

- A mesék, történetek, képek nálad nemcsak 2 dimenziósak, hanem bögrén, medálon, kitűzőn is szerepelnek. Miért nem elég neked a papír?
Egy mesés világon keresztül szeretnék üzenni, álmokról, valóságról, csodákról. Munkáimmal színeket, vidámságot csempészek a hétköznapokba. Szeretném azt gondolni, hogy művészetemnek fontos szerepe, hogy szebbé, színesebbé tegye a hétköznapokat. S mivel alapjáraton „tárgylétrehozómániám” van, bizony nem elégszem meg a papírral, a festményeken kívül születnek még ékszerek, bögrék, táskák…
S annyi tervem van még, kevés a 24 óra.

- A kedvenc tárgyam tőled a teafilter tartó doboz, amihez ajándékba egy egyedi csomagolású teát is kaptam. Miért pont a teához vonzódsz ennyire? Valami titkos szenvedély?
Amikor elolvastam ezt a kérdésed, azt gondoltam, nem is vonzódom én a teához, miért is kérdezted, aztán körülnéztem a konyhánkban s rájöttem, ha 50 féle teám nincs akkor egy sem, szóval igen, szeretem. Hidegen, melegen, feketén, zölden, vörösen, gyümölcsösen.

- És ti milyen örömbombát gyártanátok, ha lenne öt percetek? A válaszolók között egy Hokata bögrét sorsolunk ki! A válaszokat hétfő reggelig várjuk.
És a nyertes, akit a gyermekem kisorsolt: Fakanál!

36 megjegyzés:

Edit írta...

En a keresztszemes himzest szeretem nagyon, ez a nagy fuggosegem :) 5 perc nem lenne eleg egy himzett orombombahoz :) de valami himzett ajandekot keszitenek. Nagyon szeretek himezni, himzett ajandekokat kesziteni csaladtagoknak, baratoknak. Oromet okoz nekem, mikozben probalom kivalasztani a mintat, megtalalni, melyik lenne "AZ IGAZI", oromet okoz mikozben himezem, es orom az is, amikor latom az ajandekozott arcan a mosolyt. Legutobb egy focirajongo, majd' 12 eves nagyfiunak himeztem kedvenc csapata cimeret, s nagyon jo volt latni az oromet :)

Karacsonyra en is kaptam Hokata gyonyoru alkotasaibol a szuleimtol, s mondhatom, orombomba volt :)

Summersun írta...

Örömbomba, ami boldogságot ad neked és nekem is? Csillogó szaténben szikrázó napsütést, buja virágaillattal kevernék, a kedves ölelésével vadítanám, és gyermeki kacagással tenném feledhetetlenné. És amíg mindezt együtt meg nem kapom a tavasztól, darabjaiban szippantom magamba mindennapi "örömpetárdákként".

Ledorka írta...

"Varrós" vagyok, tehát valami apróságot öltögetnék 5 perc alatt, mert hát, annyi idő nem sok mindenre elég... Mondjuk, egy szivecskét, amit a konyhaablakra lógathatok. Megyek is, nekilátok. :)

lekvároskukta írta...

Óóóó, gyönyörű a bögre :))
Öt perc alatt? Hmmmm, nem sok idő...de talán egy szépen terített asztal, finom vacsorával, gyertyafénnyel, vaníliás illattal, mindez szeretettel tálalva talán belefér a kiírásba :)))

Éva írta...

Én örömbombaként egy üvegmedált olvasztanék. Fekete-aranyat, vagy bordó-ezüstöt. Vagy mindkettőt:)

Nóri írta...

A bögre nagyon egyedi,hasonló szépeket láttam pár éve Bulgáriában,az ő saját stílusukban..mindenkéépen jpbban kellenne becsülni a kézműves munkákat,mert mind egyedi,saját energiája van,hangulata.

5 perc alatt talán egy kicsit rajzolgatnék üvegfestékkel mint a gyerekek,a levendulához hasnoló lila színekkel:-)

További sok sikert az alkotáshoz!
Nóri

Sziltó írta...

Egy fotó, amitől kiráz a hideg majd elmosolyodsz és azt gondolod az élet mégiscsak szép.

Julcsi írta...

Kata! Minden, amit írtál, süt a munkáidról, amit én egyenesen imádok!

Hogy én mit készítenék? Babát, kizárólag tűnemezelt hajjal:) A legújabb szenvedélyem:) Mert van már jó néhány...

Névtelen írta...

Egy forró csokit gyártanék egy óriás tejszínpamaccsal : ) Már rágondolni is öröm, nemhogy cicabajuszosan kortyolgatni...
Köszönöm, hogy be/megmutattad Hokatát: Piroska

Unknown írta...

Én a páromnak írnék egy üzenetet, ami majd mosolyt csal az arcára! :-)

Lianna írta...

Örömbomba 5 perc alatt? Egy elfoglalt ismerősömet meglepném a munkahelyén egy bögre teával, egy tányér házi sütivel és pár percnyi nyugalommal. Azzal ami nekem minden nap megadatik itthon.

Kata világa imádnivaló, nagyon tetszik!

Herman Annamária írta...

Hát igen, lebuktam, hogy én is rendszeres olvasód vagyok egy ideje, de eddig még nem kommenteltem, ez a csodás bögre azonban kísértésbe hozott.
5 perc nem sok, de én is készítenék valamit. Színt vagy illatot akarnék adni. Mondjuk egy színes filcből készült, flitteres, gyöngyös virág alakú párnácskát, dísznek, tűpárnának, kilincsen fityegőnek.
HA illat, akkor pedig a sülő, cukros kalács illatfelhőjét adnám.

anyahajó írta...

A legemlékezetesebb örömbomba, amit kaptam, egy idézet volt egy fecnin: a megfelelő pillanatban, a megfelelő idézet. Azóta már én is adtam ilyet, és tényleg hatásos :D

Jy írta...

Öt percig nézném a gyerekeket az oviban, ahogy mossák a fogukat - szenzációs! :-)
Imádok a lányomért menni ebéd után, kicsit belesni a társasági életbe 3 és 6 év között...

soli írta...

Felkelnék öt perccel előbb - mert mindig a férjem kel előbb - és én csinálnék neki haboskakaót ébresztésül, de nem ám instant porból!

Zsiri írta...

Két könyv: Szűcs Gábor - Artúr könyv, és Gerald Durrell - Családom és egyéb állatfajták. Mégha nem is ezek a témák mindenki legfőbb érdeklődési köre, mégis úgy gondolom, hogy e két könyv olvasása közben biztos mindenki ki tudna kapcsolódni, és felhőtlenül nevetni még a legkomorabb és legdolgosabb napok estéin is. Lehet, hogy miután végez, megint belesüppedne a hétköznapi komorságba az illető, de bármikor eszébe jutna a könyvek tartalma, elmosolyodna, bárhol is van. És talán ez az igazi örömbomba, amit elraktározunk, hogy aztán szükség esetén elővehessük lelkünk legmélyéből :-)

Ági, aki főz írta...

Csodálatosak vagyok! Nagyon köszönöm ezt a sok jóságot és szépséget!

L.Krisztina írta...

Csodás világot alkotott:)
5 perc igen kevéske idő, de talán egy szép csokrot kötnék, ha virágra nézek mindig mosolygok,és azt vettem észre mások is.

Csermely Orsolya írta...

Egy jó meleg fürdő,illatos habfürdővel, mécsesekkel, nyugalommal és a végén talpcsiklandozással:)

erős ildikó írta...

A kérdésen (illetve a válaszon) még gondolkodom. De már az interjút olvasva eszembe jutott, hogy tényleg mennyire kevés a 24 óra, ha az ember tele van tervekkel és csak pörögne-pörögne!:) Hokata munkái engem is lenyűgöznek.

Névtelen írta...

Felhívnám a nővéremet, és elmondanám neki, hogy a karácsonyra kapott Cirque du Solei londoni előadására szóló jegyeket (repjegyet, szállást stb) vele szeretném megosztani február 6-án...igaz, hogy nem készítek semmit és rövidebb beszélgetés, mint 5 perc, de örömbombának örömbomba, ami a beszélgetésünk óta naponta robban.

Tökmag írta...

Takaróba csavarba ölelném a párom 5 percig.
Bögre nélkül is örömbomba, de ennek a csodakülönleges bögrének nem tudok én sem ellenállni. :)

fxtina írta...

Én pont azokat a dolgokat szeretem a legjobban, amik gyorsan elkészülnek, mégis nagyon jól néznek ki. Éppen tegnap készítettem egy zsugorkafülbevalót magyar motívummal. Azt hiszem a rajzolással meg is voltam 5 perc alatt, plussz a sütés kb 1-2 perc. Szóval elég gyors darab :) És ami nagyon jó, hogy a színeiben nagyon passzol sok-sok ruhadarabomhoz... Nagyon örültem neki. De a legnagyobb örömbomba számomra, ha másoknak tudok örömet okozni, akár egy 5 perces fülbevalóval. A bögre pedig gyönyörű! Valójában észre se vettem, de bögregyűjtő vagyok :) A barátom mondta egyszer, hogy mostmár ne hozzak több bögrét, mert már velük van tele az egész konyhaszekrény... De azért még egy Hokkata-bögre elférne :D

Henkó írta...

Az én örömbombám elkészítésének receptje a következő: végy két gyerkőcöt, add hozzá az anyukájukat=hóban, napsütésben,bármikor, bárhol 5 perc hancúr a gyerekeimmel.Számukra ez egy igazi nagy örömbomba!
(Tuti, kipróbált recept.Ja, és mindig robban!:))

Strugamano írta...

Nekem naponta többször is jut 5 percem örömbombákat gyártani. Egy kis üzenet a kisfiam tolltartójába, egy levél a párom kabátzsebébe, egy rajz, egy sms egy kis meglepi... És képzeljétek ők is csak úgy szórják a szeretetbombákat felém:)

szepyke írta...

Én is megleptem a fontosakat ilyen bögrével. És az egyik legfontosabbat egy "Boldogság kék madara" nyaklánccal és a hozzá tartozó dobozkával.

Mismouth írta...

5 perc nem sok idő :) De ennyi is elég, ha tudom, hogy ki mit szeret. Az elkészítési technika mindegy... lehet egy kis cukorka, egy kis csomózott fityegő, bármi, aminek segítségével tudatom az illetővel, hogy milyen fontos nekem :)

F.Gina írta...

Nagyon szeretem Hokata munkáit, megihletnek a színei, mostanában én is bátrabban nyúlok a színes textilekhez. Bár több idő volt, mire megvarrtam a "hokatás színű" faliképemet, de mindig rámosolygok, ha ránézek.

Kati írta...

Ha lenne 5 percem, akkor megkérném Hokatát, vegye elő a gyönyörű festékeit és ahogy csak Ő tudja, "hokatásan" vidítsa fel nekünk ezt a csúnya, szürke vasárnapi égboltot. :)

Kati írta...

fuggosegeim.blogspot.com
Edit blogján lehet nekem
üzenni, az anyuja vagyok.

Ági, aki főz írta...

A bögrét a gyerekkel kisorsoltuk és Fakanál nyerte! A többieknek nagyon köszönöm ezt a sok örömbombát, pont erre van mostanában szükségem! Még egyszer köszönöm a játékot!

Éva írta...

és igeeeeeeeeeeeeen!:) nagyon köszönöm Fortunának a lehetőséget:)

Hokata írta...

Kedves Fakanál, gratulálok a nyereményhez, már el is indult feléd.)
Köszönöm Nektek, hogy ilyen sokan játszottatok velünk, csuda jó volt olvasni az örömbombáitokat.
Mosolygós szép napot mindenkinek!
Kata

Éva írta...

Kata, neked is köszönöm!:) Meg Áginak:)

cicukám írta...

Ugyan mostanság inkább az "üröm" vesz körül, a tea nekem is kedvencem. Régóta teás vagyok, bár néha kávét is iszom.A tea nekem az élvezet a szertartás a szerény de ütős vendég kínálás.( réges régen reggelente a lányom iskolatársai nálunk gyűltek össze teázni és én vittem őket utána a suliba.Az fix, hogy az örömbomba volt!:-))
Van egy kedvenc teás boltom is, akik százezer féle tea füvet árulnak. A tulaj és felesége nagyon kedves, szinte baráti a viszonyunk.Ott is nagyon rég talán tavasszal voltam utoljára.( Ágikám ezt magyarázatnak szántam) A lényeg: én a teafüves teát szeretem igazán.
A rohanások idején megalkuszom, és filtereset is főzök.
A tea fűből készült nedü speciális illta, íze finom melege igazi lélekerőt ad, s talán a boldogság ízét is:-(((

♥lacrimarosa♥ írta...

Bár már február van,lekéstem a játékot...nem baj :-)
Én lámpaernyőt készítenék...szineset,meséset.
A gyerek ágya mellett fantasztikusan érvényesülne minden funkciója,világítana,és minden este más-más mesét találhat ki magának az aludni készülő,miközben nézegeti a lámpát.
Örömteli szép napokat minden erre járónak!