Mivel tömjem?


Nem tudom mennyire látszik, de a héten elkezdtem sodródni a kétségbeesés felé. Az egy dolog, hogy egy vírus miatt megy a gyerek hasa. Oké. De, hogy semmit, tényleg semmit nem eszik. Na az egy másik dolog. Egyetlen szerencsém van, hogy a víz, nagy duzzogva a tea lecsúszik.

Eddig se volt egy nagyevő, sőt enyhén szólva is mániákus válogatóssá képezte magát az elmúlt évben, de hogy semmit ne egyen! Napi fél túrógombóc még neki se lehet elég táplálék. Sem a könyörgés, sem a kedvencek elépakolása nem volt eddig célravezető. Vagy várjak, amíg előbb-utóbb csak mégéhezik?

Valami ötlet, javaslat, megnyugtató tanács mielőtt elfogy az egyes számú?

31 megjegyzés:

jókaja írta...

Türelem, és jobbulást a Fiatalúrnak!
Amint jobban lesz, fog enni.
Aztán majd eljön az az időszak az életében, amikor azon sopánkodhatsz, hogy az ajtófélfát is lerágja.
Egészséges gyerek, amelyiknek volt mit ennie, még nem halt éhen.

juc írta...

Szerintem olyan még nem volt, hogy valaki a terített asztal mellett éhen haljon... Biztos még további tisztulásra van szüksége a szervezetének. Én tavaly egy vírusos fertőzés után 4 napig nem ettem semmit, és nem is voltam éhes, aztán 5. napra meggyógyultam és az étvágyam is visszajött!

lekvároskukta írta...

Jobbulást kívánok!
Biztos visszajön az étvágya, amint jobban lesz.
(Esetleg étvágygerjesztő teát adni neki? Bár nem tudom, gyerekeknek ezeket mennyire lehet, de a bazsalikom, borsmenta, cickafark, gyömbér, kakukkfű mind étvágygerjesztő hatású).

Lilahangya írta...

Szerintem se aggodj, a mieink sem szoktak ilyenkor enni, ill csak alig valamit, aztan mindig visszatert az etvagyuk. Amugy egy idoben A is ilyen nagyon rosszul evos volt, mi azota Beres cseppet adunk neki, mostanaban nincs gond az etvagyara. Mielobbi gyogyulast!

Lilla írta...

ha jól tudom, aki nem kövér, az is elvan két hétig kaja nélkül, van ennyi tartaléka bőr alatt és a májban. tömni nem kell, meg nem valami nagy öröm az evés, ha aztán futni kella wc-re, érthető hogy inkább nem eszik h ne kelljen annyit szaladnia.
doki látta? nekem 5 nap alatt sikerült másfél éve kiszáradni és sóhiányt összehozni, pedig egész nap ittam, és a ropival is próbálkoztam (ropit azóta se egy szálat se, elfogyott akkor 10 év adagja előre). elég rossz íze van de van sópótlásra por, amit vízben fel kell oldani (persze egy kisgyereknek lehet h jobban ízlene, ők még a kanalast is szeretik).

siccike írta...

Hát, az előttem szólók gyakorlatilag leírták, amit én is gondoltam.:-) Szerintem is a szervezet addig nem kíván nagyon semmit, amíg nem jön helyre, főleg egy hasmenéses vírus esetén. Kíméli a gyomrát ösztönösen, hogy ne terhelje a bélrendszerét...:-) Végülis, ha belegondolunk ezzel mi felnőttek is így vagyunk ilyenkor, hogy rá se bírunk nézni semmire. Ugyanakkor nagyon jól tudom, hogy anyaként ilyenkor teljesen kibukik az ember, hogy a gyerek nem eszik semmit! Miért van az, hogy mi jólevő, enni-főzni szerető szülőként ilyen válogatós gyereket "kapunk"?:-) Üzenete van...?:-) Kitartás, rendbe jön és ha lassan is, de visszatér az étvágya! Nálunk az is nagy szó lenne, ha ilyen esetben menne a víz...

Zsuzsi írta...

Semmivel, mert az ősi indián mondás szerint ha éhes, enni fog.
Utána meg majd könnyű kaják, amik a bélflórának is jót tesznek, pl joghurt. Nem adsz neki valami probiotikus izét, mint pl a Normaflore? (Az nem jó, de a másik neve nem jut eszembe.)

Gina írta...

Jobbulást a gyerkőcnek!Banán,keksz,főtt krumpli,piritós?Szerintem ne erőltesd,csak óvatosan kínálgasd.Pár évvel ezelőtt a fiam is keveset evett,ma már inkább ruháznám,mint etetném esete.

Moha írta...

Ági ne tömd semmivel, csak a folyadék lényeges! Az én kisebbik lányom (8 éves) tavaly 1,5 nap hányás-hasmenés után jutott a kiszáradás állapotába,épphogy megúsztuk a kórházat-infúziót!
Kapott ő is valami vízben oldós port, de igazából akkor lett jobb,amikor végre a dedalonnal elértem,hogy nem hányt,és benne maradt a víz,amit megivott.

"saját levében" írta...

Jó sós sült krumpli vagy nem nagyon zsíros de sós csipsz, piritós és kóla! Ezt magamon is kipróbáltam és bejött.

MGL írta...

Nagyon kellemetlen betegség ez-de át fog menni rajta-
A folyadék fontos ilyenkor-én biztos nagyon citromos teát adnék neki-ha nagyon azt akarnám, hogy egyen-bár ezekben az esetekben nem véletlenül nem kér a kis szervezete táplálékot, hiszen akkor még azzal is foglalkoznia kéne-és nem tudna harcolni a vírussal-
Gyógyulást

MGL

lekvároskukta írta...

Az a vicc, hogy régebben nekünk is dokinő javasolta ilyen esetekben a kólát :O

Füles írta...

A gyógyszertárban lehet kapni egy Humana Elektrolyt nevű port. Ez pótolja a szervezet elvesztett ásványi anyagait. Amolyan "orális infúzió" ,ahogy annó nekünk a gyerekorvos mondta. Bár lehet hogy receptköteles.

Füles írta...

Azt elfelejtettem, hogy ez banán ízű, úgyhogy még szerette is a királylány. :)

Névtelen írta...

Vidd el uszni! meg nem lattom olyan gyereket/embert aki egy kiados uszas/pancsolas utan ne lett volna farkasehes.

Limara írta...

Átérzem az aggodalmadat, mert az enyém sem eszik, semmit sem. Pedig nem beteg, már kész vagyok tőle. Míg más gyerek edzés után felfalja a hűtőt, ő egy falatot sem, tudhatnád, hogy nem vagyok éhes kijelentéssel. :(( A nagyobbtól meg el kell zárnom mindent, mert ő meg fal...

Névtelen írta...

Én is mielőbbi jobbulást kívánok! Annyival egészíteném ki az előttem szólókat (eltekintve Névtelen tanácsától, nem hinném, hogy jó ötlet egy legyengült, hasmenéses gyerek vízbe vitele), hogy célszerű a folyadéktól a sűrűbb ételek felé haladni. Szoktak ilyenkor sós, főtt krumpli levét vagy zöldséglevest adni (mindkét esetben csak a leszűrt levét) meg cukor nélküli teát. Aztán következhet a tejmentesen készült krumplipüré, reszelt alma, sima háztartási keksz, stb. Ahogy gyógyul, egyre jobb lesz az étvágya is, ne aggódj!

erős ildikó írta...

Én is remélem, hogy hamarosan rendbejön a fiú - a Te konyhádban nem lehet az ételeknek ellenállni...

Ági, aki főz írta...

Nagyon köszönök mindent!

Mondjuk olyan hihetetlen, hogy ilyen sok, nagyon jól főző anyukának nem esznek a gyerekei!

Jelentem: negyed banán, 2 falat csoki! Almalé! Ez már nagy előrelépés, azt hiszem.

Lilla írta...

túl fog rajta jutni. nálam is attól féltek valamelyik korai életszakaszban, hogy éhenhalok. most meg folyton diétázni kéne....
abból a szempontból jó, hogy alig eszik, mert legalább vékony és kisebb eséllyel lesz kövér felnőtt :-)

L.Krisztina írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Zsuzsi írta...

Én úgy tudom, 12 éves kor alatt az aszpirin tilos. A kóla hányásra tényleg jó, de nagyobb gyereknél a gyömbértea erre is jó lehet.

L.Krisztina írta...

Én csak Azt írtam le ami nálunk bevált. A lányaim most 18- 19 évesek és óvodás koruk óta szedtek aszpirint igaz mindig a doktor bácsink felügyelete mellet.

Névtelen írta...

Ha megy a hasa, nem fog enni, nálunk volt vírus, h közel 3 hétig nem evett, csak teázott a lány, le is dobott jó pár kilót, de utána gyorsan visszaszedte. Tudom, szörnyű érzés ha a gyerek nem eszik, de ne idegeskedj, ha rendbejön a poci, akkor megint enni fog :-D truha

Kicsoda írta...

En is olyan gyerek voltam, aki semmit sem evett, ezert ma is hanyingerem van, ha multvitamint kell ennem, mert a gyerekkori Bvitamin kurakat idezi:-) Engem ezert edesseggel tomtek...nocomment.
Nalunk is a kola valt be hanyos/hasmeneses idoszakra, mert fura, de tenyleg hat:-)
Kitartast!!

Aná írta...

Én is olyan gyerek voltam (már kis babánként is) akibe úgy kellett belediktálni a kaját.(pedig aztán elém rakták a legfinomabb kajákat) Én most karácsonykor voltam beteg szintén alig ettem valamit, csak pár szem gyümölcsöt, illetve vizet ittam még de azt jó sokat. A lényeg, hogy folyadék legyen benne. A többi meg majd kialakul, nem kell félni!;) El tudom képzelni, hogy rossz látni, hogy nem eszik de a töméstől nem lesz jobb.(vagy csak azért sem fog enni) Nálunk egyébként a gyümölcs, sült krumpli, spagetti és az édesség vált be.

Ági, aki főz írta...

Köszönöm, köszönöm, köszönöm! A helyzet nem sokkal jobb, de azért már látom az alagút végét. Legalább sokat iszik.

Aszpirint nem merek a gyerekeimnek adni, mert nekem gyerekkoromban úgy vérzett tőle az orrom, hogy nem lehetett elállítani.

Kriszta írta...

Jobbulást az elsőszülöttnek!

anyahajó írta...

Hogyhogy ezt a posztot átugrottam eddig? Na szóval remélem, már nem aktuális, de hogy megnyugtassalak, Kristóf ugyanezt csinálta vagy egy hónapig (hasmenés alatt és utána még két hétig). Fogyott rendesen, pánik, stb, aztán egyszercsak volt egy váltás, és onnantól eszik. Főleg a bölcsiben, de legalább ott.
Az ivás a lényeg, állítólag. NA de remélem, ez már nem is aktuális.

Ági, aki főz írta...

Tényleg nem aktuális már! Úgy látszik csak izgulnom kellett egy kicsit, mert elkezdett kenyeret enni! Sőt ő kérte!

Flat Cat írta...

Mire a kommentek végére értem, meggyógyult a gyerkőc! :)
Egyébként tényleg nem kell aggódni, ha pár napig nem eszik, azt túléli, utána meg bepótolja, csak a folyadék a lényeg. Az orális rehidráló por, a gyógyszertári cucc tényleg jó, de ha ez nem kell neki, és nincs nagy vész, azt kell neki adni inni, amit akar! :)
(az aszpirin meg felesleges is lenne, mert nincs egyáltalán semmi haszna vírusos hasmenésben)