Kesar di Kheer - indiai tejberizs


Az indiai kalandozás vége felé a Bangalore-ban, a Karnataka állam parlamentjében fogadást tartottak nekünk, már eléggé kiéhezett állapotban voltam. A banánon kívül nem nagyon találtam olyan ételt, ami ne lett volna torok-égetően csípős. Amikor viszont elénk rakták ezt a sárga, nagyon édes, sok aszalt gyümölccsel megrakott rizst, hát alaposan belakmároztam. A mellettem ülők adagját is elkértem. Isteni volt, de sohasem jutott eszembe megcsinálni itthon.

Meeta ugyan Németországban készíti csodás ételfotóit, de nem tagadhatná le gyökereit, ugyanis időről időre bollywoodi módra készíti el a recepteket, például a rizst is.


Hozzávalók: 1 kanál olaj, 200 g rizs, 100 g cukor, kb. 700 ml tej, sáfrány, gyömbér, fahéj, kardamom, szegfűszeg, mazsola, pisztácia, mandula.

Elkészítése: A rizst pici olajon üvegesre pároltam, majd több részletben felöntöttem a tejjel és puhára főztem a mazsolával együtt. A fűszereket egy teafilterbe pakoltam és így lógattam a tejbe, de legközelebb előre felfőzöm a fűszeres tejet, majd leszűröm, mert ez a változat talán jobban kihozza majd az aromákat.

A végén sok-sok összedarabolt pisztáciát és mandulát szórtam a tetejére.

4 megjegyzés:

fxtina írta...

Vár nálam valami Rád :)

anyahajó írta...

Hú, ilyesmit én is csináltam már, nem is gondoltam, hogy indiait főzök :D

trinity írta...

Hú, ezt feltétlenül ki kell próbálnom, nagyon jó!!!

Renata Kalman írta...

Ági! Nagyon tetszik a recept!
Az indiai kalandozásról írtál valahol bővebben? (lehet hogy csak az én figyelmemet kerülte el)