Vöröslencseleves


Egyszerűen nem bírtam betelni vele. Pedig olyan kis semmiség ez a leves, nem is értem, mitől olyan finom. Az biztos, hogy sűrű, gazdag és már-már édes. Nem tudtam ellenállni, és belecsempésztem egy kis mazsolát is. Ettől, meg talán a fűszerektől egészen különleges lett. Mondanom se kell, hogy majdnem az egész adagot én pusztítottam el.

Mi került a fazékba? 15 dkg vöröslencse, 2 répa, 1 hagyma, 3-4 gerezd fokhagyma, 2 kanálnyi mazsola, 2 kanál paradicsompüré, 1 dl kókusztej, csipet őrölt római kömény, currypor, só.

Az elkészítése a világ legegyszerűbb dolga: a hozzávalókat feldaraboltam, bő vízben puhára főztem. Ennyi. Lehet még pürésíteni, de nekem így darabosan is tetszett.

Nem kell megijedni attól, hogy a vöröslencse pépesre fő, legalábbis engem nem zavar, hogy nem úgy viselkedik, mint a többi lencsefajta.
Itt olvasható szintén vöröslencseleves török változatban. Sima vagy beluga lencséből pedig, szintén mazsolával készülhet a fekete leves.

5 megjegyzés:

cicukám írta...

Szeretem a vörös lencsét, de jobban a szakácsnőt! Ágikám, most kaptam meg a küldeményed,nagyon köszönöm.
Azonnal itt a "hintó" és visznek a hospitalba. Ajándékod ott lesz velem!:-))
ölellek a családdal együtt.

Ági, aki főz írta...

Cicukám, nagyon szurkolok neked! Remélem tudok pár önfeledt percet szerezni neked.

m.tunde írta...

De jó! A hétvégén vettem egy csomag vöröslencsét, de még nem tudtam, mit kezdjek vele. Most már tudom:-)

Pötipite írta...

Kedves Ági!
Ma elkészítettem ezt a levest,csodálatosan finom lett!Köszönöm!

Ági, aki főz írta...

Pötipite, köszi és örülök!