Spenótos pite rétestésztából



Sikert arattam vele, a gyerekek lelkesen ették. Ennél többre pedig nincs szükségem.

Fogtam egy csomag (15 dkg) rétestésztát és kibéleltem vele egy kerek tepsit. A széleit levágtam és a közepébe szórtam. Rápakoltam kb. 20 dekányi durvára vágott spenótot a fagyasztóból. Összekevertem 2 tojást és egy doboz krémsajtot. Ezt is ráöntöttem. Fűszereztem sóval, borssal és szerecsendióval. Rászórtam még 10 dekányi felkockázott sonkát és végül szintén kb. 10 dekányi reszelt óvári sajtot. 20 perc alatt szép pirosra sült a sütőben.

Rengeteg egyéb változatban el tudom képzelni, a lényeg hogy legyen benne réteslap, tojás meg krémsajt/tejföl. Lehetne brokkolis, füstölt sajtos, tonhalas, vagy előre megsütött csirkemell darabkákkal is dúsíthattam volna.

5 megjegyzés:

á la carte kulinaria írta...

Hasonlót már készítettem én is egy görög recept alapján. Abba feta sajtot kellett szórni a spenótra és a tetejére is kellett tenni réteslapot.
Bizonyára ez is nagyon finom, ki fogom próbálni vmikor.

anyahajó írta...

Ági, kösz, ma vega vendéget várok ebédre, és nagyjából ez a két dolog van itthon (spenót meg réteslap), úgyhogy kipróbálom. Sonka nélkül persze, de talán belecsempészek cserébe valami kéksajtfélét.

Ági, aki főz írta...

Á la carte, a feta sajt is nagyon jó ötlet!
Anyahajó, a kék sajt is! Remélem sikert aratsz vele.

szepyke írta...

Jaj. Imádom, imádnám...:)

erős ildikó írta...

Nagyon irigyellek ezért a pitéért, egyik nagy kedvencem a spenót, főleg ilyen tésztás változatokban. (Válaszoltam egyébként az e-mailedre, csak azért szólok külön is, mert újabban a leveleim egyre gyakrabban "spam"-be kerülnek - nem tudom, miért.)