Ricottakrém Frangelico likőrrel


Nálam nagyobb mókust keresve se találnátok széles e világon: mindenek felett imádom a mogyorót! Most pedig kaptam egy üveg Frangelico likőrt a Bolstól. Tartottam tőle, de amióta beleszagoltam az üvegbe alig tudom megállni, hogy ne járjak folyton rá. Még azt is hajlamos lennék elfelejteni, hogy tömény alkoholról van szó. Egyszerűen varázslatosan mogyorós.

Ha éppen nem kell sehová mennem, egy löttyintés a tejekávéba vagy forró csokiba és máris sokkal szebb színben látom a világot.

Aztán elkezdtem kísérletezni, hogy hová csempészhetném még be ezt az ízt. Így készült ez a 3 perc alatt összedobható, könnyed és mégis csábító desszert. Tálalható poharakban, kis tálkákban, szépen elrendezgetve. Legjobban mégis a keverőtálból kikanalazva ízlett. Vajon miért?

Receptet írni ezúttal nehéz, mert ez esetben hirtelen ötletekre, hangulatokra bátran hagyatkozhat az ember elkészítése közben. Ez itt csak egy változat, lehet vele bátran kísérletezni tovább. Egy biztos, ez nem egy gyerekbarát változat.

Ricottakrém Frangelico likőrrel

Hozzávalók 4 kis adaghoz: 250 g ricotta, 1 kanál méz, 2 kanál Frangelico likőr, 1 kanál forró víz, 1 kiskanál kávépor, 100 g vajas keksz (ha van esetleg mogyorós vagy mandulás, akkor az a legjobb).

Elkészítése: A vízben feloldottam a kávéport. A keksz kivételével az összes hozzávalót sima krémmé kevertem. Négy kis tálka aljára morzsoltam valamennyi kekszet. Ráhalmoztam a krémet és a tetejére is szórtam némi kekszet. Pár csepp kávéval díszíthető még.

6 megjegyzés:

Adri írta...

Nagyon finomnak tűnik, és a kép is csodás! :)

Unknown írta...

Milyen kis csámpás kanalak ;) Ezzel a képpel remélem elégedett vagy, mert szerintem nagyon jól néz ki és jól sikerült! ;)

Ági, aki főz írta...

Igen, ezt tényleg nagyon szeretem. Ezek a kanalak olyan menőnek tűnnek, nem? A krém pedig tényleg jó volt. Már azon töröm a fejem, hogy legközelebb mivel kombináljam.

VOKinga írta...

Fantasztikus lett a kép!!!!

Flat Cat írta...

Nagyon szép fotó! Nagyon tetszik, hogy csak a barna különböző tónusai vannak rajta a fehéren kívül!in

Flat Cat írta...

Az in az nem a mondanivalóm szerves része, csak a szóellenőrzőből került oda valahogy...