Új élet




Valami nagyon motoszkál bennem mostanában, igyekszem hát olyan csatornákba terelni, ahol nem ártok vele senkinek. Az biztos, hogy óriási vágy él bennem a változtatásra, de talán túlságosan is tisztában vagyok a korlátaimmal. Ez pedig két részből áll, egyrészt lustaságom, másrészt a gyermekek miatt erősen lekorlátozott szabadidőm.
Szóval próbálok olyan dolgokat találni, amik újak, és valamiképpen pozitív irányba terelhetik az életem.

Csíráztatok például vadul, a múlt héten minden salátámat, vajas kenyeremet zsázsával fűszereztem, most pedig a retek- és a búzacsíráimat lesem csodálattal. Vár rám a köles, hogy végre megkóstoljam és a mindenféle lisztek, hogy azokból is megpróbáljak kenyeret sütni.

Vettem egy salaktalanító teát is, de nem tudtam meginni, iszonytatóan keserű volt. Így aztán összeállítottam saját keverékemet, amelyről úgy gondolom, hogy jót tesz. Van benne először is csalán, ami tisztít, aztán zöldtea, ami aktivizál és menta, aminek szeretem az ízét és még fel is dob a zamata.
Jó lenne, ha egy kicsit felpörgetné az anyagcserémet, nem bánnám, ha nyárra pár kilóval kevesebbet mutatna a mérleg. Viszont sajnálatos módon ennél nagyobb erőfeszítésekre nem vagyok hitelesítve. Talán majd valamikor még belefér néhány Pilates meg infraszauna...

De a legnagyobb gaztettet tegnap reggel hajtottam végre, majdhogynem hirtelen felindulásból új frizurát csináltattam magamnak. Kicsit olyan Amelie-s lett, bár hosszabb frufruval. Na és mi ez, hanem egy nő megújulási szándékainak legkézzelfoghatóbb demonstrációja?

10 megjegyzés:

m.tunde írta...

Jaj de jó, csíráztatás! Írnál róla, hogyan csinálod? Én még nem mertem belekezdeni, mert az egyik barátnőm azzal riogatott, hogy be fog penészedni.

Névtelen írta...

szia,

én is a csíráztatással kapcsolatban kérnék segítséget. nkünk a zsázsa nem csírázik ki sosem, csak bepenészedik, nem indul meg benne semmi. te hogyan csinálod?

köszi
E

Millie írta...

Hajrá változtatás! Én is kezdek bepörögni, ezek az "öröm-saláták" is ezt jelzik! Ma még úszni is voltam!
Ha nem laknánk olyan távol, még pilatesre is elmennék veled!

Ági, aki főz írta...

Köszi! Attól tartok, hogy nem vagyok nagy csíra mágus. Anyahajótól tanultam dolgokat, részletesen leírta itt. http://anyahajoblog.blogspot.com/2009/11/h1n1-ellenszer-hazilag-avagy-eljenek.html

Ami a zsázsát illeti, nem tudom mi a gond, nekem szépen kinőttek. Zselés anyag veszi körül a magokat, ezért én csak a levelét eszem meg, ahogy a képen is látszik.

Eszter írta...

Szia, nem tudom ismered-e Oláh Andor bázistea keverékét. Salaktalanít, roborál, úgy állította össze, hogy minden szervrendszerre jótélony hatása van! szerintem az íze is finom.
Egyenlő arányban - kanállal mérve - kell bele: apróbojtorján, csalán, borsmenta, cickfarkfű, kakukkfű, macskagyökér ( vagy komló ), diólevél. Amire esetleg hangsúlyt akarsz fektetni azt lehet duplázni.
Sok sikert!

mandy tarragon írta...

Hmmm, a zsázsa nagyon finom :)
E: nézz be a kertészkedős oldalamra, ott van néhány tanács csíráztatás ügyben. :)

á la carte kulinaria írta...

Csíráztatnom nekem is kellene... van két zacskó magom, meg egy csíráztató edényem, de még nem vitt rá a lélek... sokszor kell átmosni. Nálam még a virágok is kipusztulnak, pedig azokat jobb esetben hetente kell(ene) öntözni. Talán majd egyszer : )

wetpaint írta...

én egyszerű nedves vattakorongokon csíráztatok a mosogató feletti konyhaablakban. reggel, este kézzel megspriccelem és mielőtt a csírák égig nőnének gondosan lelegelem őket:)))

Latsia írta...

Esküszöm az első szavakból azt hittem kisbabád lesz!:-)
Na de ha nem, akkor..: finomak a csírák, de én eddig csak vettem még sosem próbáltam csíráztatnim, és annyira intenzív ízük volt, hogy bármibe tettem csak az ő ízüket lehetett érezni, így inkább önmagában ettük:-)

Ági, aki főz írta...

Latsia, egy kicsit félrevezető lett a cím, de most nem aktuális a kisbaba téma...
A retekcsírám viszont jól megpenészedett, ebből azt szűrtem le, hogy nekem jobban működik a dolog, ha nincs lefedve, inkább gyakrabban öntözöm.
Mindenkinek köszi a tanácsokat, biztatást!