Vargányaleves és vargányás borjúragu


Most, hogy van egy kiló felkockázott vargánya a mélyhűtőben könnyen dobálózdok. Két hét alatt készült leves és ragu is.


Vargányaleves

Kellemesen savanykás a bortól, zamatos a gombától és sűrű a liszttől, hagymától. És igazából nagyon is egyszerű, könnyű recept. Akár krémleves formájában is el tudom képzelni, de mivel így is jó volt, nem vettem elő a botmixert.

Mi került a 4 személyes levesbe? 10 dkg vargánya, felkockázva, 1 póréhagyma, 1 kanál tökmagolaj, 1 kanál liszt, 1 dl fehérbor (Sauvignon blanc), 1 dl tejszín, só, bors.

Hogyan készült? Az olajat felforrósítottam, megpároltam rajta a felkarikázott póréhagymát és a lisztet. Felöntöttem a borral és elforraltam az erejét. Beleszórtam a gombát, felöntöttem 8 dl vízzel és puhára főztem. Fűszereztem. Tálalás előtt beleöntöttem a tejszínt is.

Jól illik hozzá, ha kenyérkrutont vagy pirítóst adunk hozzá.


Vargányás borjúragu

Talán meglepő, de fehérbort választottam a borjúhoz, valahogy úgy gondoltam, hogy ez a ragu fehéren fog működni. És tényleg.

Mi került a 4 személyes adagba? 50-60 dkg borúcomb, 1 póréhagyma, 3-4 gerezd fokhagyma, 1 kanál vaj, 2 dl fehérbor, 15 dkg vargánya, 1 dl tejszín, 1 evőkanál keményítő, 2 kiskanál mustár, 1 csapott kiskanál morzsolt tárkony, só, bors.

Hogyan készült? A felkarikázott hagymát és a felkockázott húst pirítani kezdtem a vajon. Felöntöttem a borral és lefedve majdnem teljesen puhára pároltam. Fűszereztem, aztán a párolás után megkóstoltam és újra fűszereztem. Az utolsó 10 percben adtam hozzá a gombát, az nagyon gyorsan megpuhult.

A tejszínt kikevertem 1 dl vízzel, mustárral, keményítővel és összeforraltam a raguval. Ettől pillanatok alatt besűrűsödött.
Krumplipürét tálaltam mellé és salátát.

4 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Nagyon kívánom már a gombát, valahogy régen került a tányérunkra (nem szándékosan.) Köszönöm az ötleteket!

anita írta...

Szia,

szerinted működne a leves szárított vargányából is?

üdv.
panna

Nyárikonyha írta...

szia Ági! vargányát imádom! (mondjuk mit nem?:-) feltettelek egy körkérdés címzetti listájára. majd ha időd engedi, nézz be hozzám, és várom a választ.

Ági, aki főz írta...

Panna, a szárított vargányát sokkal tovább kell főzni, nem árt előre beáztatni, aztán leszűrni róla az esetleges homokot és a szűrőlében főzni. Ez talán finomabb krémlevesnek. http://agifoz.blogspot.com/2009/11/gomba-kremleves.html

Nyárikonyha, igyekszem majd.

Napmátka, szívesen. Neked is vannak jó gombaleveseid!