Rozsos-diós kenyér


Egyszerűen imádom: tömör és ropogós, tele ízzel és zamattal. Így, egy szelet sajttal a világ legjobb dolgai közé tartozik.


Hozzávalók: 30 dkg búza kenyérliszt, 10 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt, 10 dkg darált dió, 25 g friss élesztő, 3 dl víz, 1 kanál cukor, 1 kiskanál só, 2 evőkanál olaj.

Elkészítése: A langyos hozzávalókat jó alaposan összegyúrtam. Először egy tálban kelesztettem 2 órán keresztül, konyharuhával letakarva. Még egyszer alaposan átgyúrtam, hosszúkás cipót formáztam belőle és a tetejét bevagdostam. Ismét kelesztettem vagy 1 órát, ezúttal már a sütőlapon.

A sütőt felforrósítottam 220 fokra, betettem a kenyeret, ami 25-30 perc alatt meg is sült.

3 megjegyzés:

fxtina írta...

Ez nagyon jónak ígérkezik. Kipróbálnám... Nagyon régen ettem valami hasonlót, házi füstölt sajttal meg zöldpaprikával. Napokig ez volt a reggelim és a vacsorám, amíg el nem fogyott a kenyér és a sajt :)

Zsuzsi írta...

Megcsináltam!!! Mondjuk rozsliszt nem volt itthon, így bio tk. búzaliszt és kenyérliszt ment bele felesbe a dión kívül:) Nagggyon finom lett! Pont egy ilyen tömör kis kenyérre vágytam, köszönöm! Zsuzsi

Ági, aki főz írta...

Zsuzsi, nagyon örülök neki!