Világklasszis gyümölcsrizs


Csak az a gondom, hogy akárhogy is próbálkozok, sohasem fogom megfőzni-megsütni az általam összevásárolt magazinok, szakácskönyvek receptjeit. Ennél nagyobb gondom ne legyen sose. Különben is, mostanában sokat lapozgattam a düledező újsághalmot, mindig találok valamit, amit azonnal, de tényleg azonnal meg kell csinálni. Mint ezt:


Főztem először is egy sima tejberizst. Ezt én úgy csinálom, hogy először 1 pohár rizst és 1 pohár vizet teszek fel főni. Ha a víz elfőtt, akkor jöhet még 1 pohárnyi tej, így általában már nem fut ki olyan könnyen. Ha a végén túl száraz lenne a rizs, akkor még öntök rá pár kanálnyi tejet, amíg mind beissza. Kevés cukorral, vaníliával lehet fűszerezni.

Fogok aztán egy csomag fagyasztott bogyós gyümölcsöt és hagyom, hogy kiolvadjon. Mivel a gyerekek ezekért a gyanús piros cuccokért nem rajonganak, löttyentek rá egy adagnyi Cassis de Dijont, azaz feketeribizli-likőrt. Ha nagyon savanyú, kaphat még egy pici porcukrot is.

A harmadik összetevő, az amúgy tortakrémnek is kiváló citromos krém: Philadelphia krémsajt, porcukor és citromhéj, citromlé keveréke.

Alulra kerül a kihűlt rizs, rá a gyümölcsös keverék és végül a citromos krém.

Huhh, mennyei!


Ötlet: Elle, 2010. február

6 megjegyzés:

chilii írta...

imádom ezt a feketeribizli likőrt, csak nem jutna eszembe róla mindig a klasszik eu-s jogeset :)

Ági, aki főz írta...

Látod, nekem nem jut róla eszembe a klasszikus eu-s jogeset, hanem a Kir Royale likőr!

helen írta...

Mostanában folyton a sima tejberizsen jár az eszem... :D Milyen edényben főzöd? Folyton kavargatod?

Ági, aki főz írta...

Helen, én nem hagyományos lábasban főzöm, hanem egy széles, de magas falú serpenyőben. Nem kavarom folyton, de két-három percenként biztos. Figyelni kell, hogy ki ne fusson, le ne égjen.
A végén pedig, miután lezártam alatta a lángot, mindig otthagyom még 5 percig, hogy beigya a folyadékot.

szepyke írta...

Nagyon szeretem, de olyan macerás. Ha valaki megfőzné nekem, én esküszöm, naponta enném, akár többször is!:)

lekvároskukta írta...

Így is nagyon finom lehet ;-)