VKF! Borsófánk


Maimoni kiírása szerint februárban a tiszta őrület jegyében főztünk. Nem tudom, mennyire őrült ötlet ez a zöld színű fánk, de már nagyon régóta járt az eszemben. Az mégse járja, hogy az idén ne süssek fánkot, de valahogy sósra vágytam. Szoktunk ugyebár burgonyafánkot készíteni, meg a nagynéném híres karfiolos fánkja is isteni volt, úgyhogy megalkottam ezt a szép zöldet is. Sajnos az ízén nem érződött ki a borsóság, de azért nem volt ám rossz.

Hozzávalók: 15 deka borsó, 20 deka liszt, fél csomag friss élesztő, 0,5 dl víz, 1 tojás, 1 kiskanál só.

Elkészítése: A borsót kevés sós vízben puhára pároltam, leszűrtem és krémesre turmixoltam. Az élesztőt feloldottam a langyos vízben. Egy tálba szitáltam a lisztet, belekevertem a sót, borsópürét, a tojást meg a felfuttatott élesztőt. Jól kidolgoztam, összegyúrtam. Lisztezett deszkán ujjnyi vastagra nyújtottam, kis köröket szaggattam belőle. Fél óra kelesztés után forró olajba tettem a fánkokat és pirosra sütöttem. Jó alaposan megdagadtak sütés közben.

Friss zöldfűszerekkel dúsított, joghurtos mártogatóssal kínáltam.

4 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Nem vagyok nagy rajongója a borsónak (kivéve nyersen), de ez annyira guszta, hogy ki akarom majd próbálni!

szepyke írta...

Halálian néz ki! Szerintem én szeretném!:)

Lilla írta...

tök jó, én még csak porból csináltam (bio izé), az is ilyen zöld volt, én azt mondtam rá, hogy ogre-hús :-)

Ági, aki főz írta...

Lilla, ez az ogre-hús nagyon tetszik!