Citromos-fokhagymás zöldbab


Avagy hogyan csempésszünk nyári ízeket a télbe? Ezt a franciának illetve ceruzababnak is titulált, sötétzöld hüvelyű jószágot fagyasztva szoktam vásárolni. Keményebb, roppanósabb és jobban megőrzi a formáját megfőzve is, mint a halványzöld társa. Pont e miatt jobban használható különböző salátákba, önálló köretekbe. A halvány színű zöldbabból pedig főzeléket vagy rakottas recepteket érdemes készíteni.

Ezúttal a csomagnyi, azaz 40 dekányi zöldbabot 5 percig bő sós vízben blansíroztam, azaz megpároltam, de nem főztem szét. Leszűrtem. Serpenyőben olíva olajat forrósítottam, rádobtam 4 gerezd apróra kockázott fokhagymát és picit átpirítottam. Hozzáadtam a babot, összeforgattam és rácsorgattam egy citrom levét is. Durva sóval hintettem meg. Frissen, forrón nagyon jó köret, de amikor langyosra hűl, akkor kitűnő salátaként tálalható fel.

Egy korábbi változatban sokkal több hozzávalóval együtt pirítottam, akkor felcsíkozott sonkát, felkarikázott póréhagymát, chilit és a citrom reszelt héját is hozzákevertem. Úgy már teljes értékű vacsora lett ebből a fogásból.

5 megjegyzés:

nana írta...

nagyon szeretem a zöldbabnak ezt a változatát, köszi, h eszembe juttattad!

fxtina írta...

Hát, igen a nyár messze van még... De ezzel a zöld finomsággal egy lépésnyivel közelebb hozhatjuk. :) Nagy kedvencem a hideg változata.

Nóri írta...

Erről a gyors köretről jutott eszembe egy kérdés..

A fagyagysztott bolti spenót mindenhol olyan borzalmas mint itthon?Mi előre szoktunk bekészíteni kis adagokat de már elfogyott,vettünk azt hiszem Frikom gyárottat,hát az mint a halál,se íze,se bűze-bocsánat..
melyik gyártóé ehető?:-)

Ági, aki főz írta...

Nóri, a Bonduelle-nek van leveles, nem pürésített mirelit, fagyasztott spenótja, az nem olyan rossz.

Nóri írta...

Köszi,majd kipróbáljuk...de lassan jöna friss ami az igazi:-)