Zeller gratin dióval és kékpenészes sajttal




Az elmúlt napokban főzött ételeim egyikében sem volt hús. Tejtermék igen, a nélkül szerintem nem igazán tudnék meglenni, de hús nélkül nagyon is. Nem tagadom, hogy hétvégén rendes ebédek voltak, csirkehússal, harcsával. Csak éppen valahogy jól esik eltérni a húst-hússal és rizzsel-krumplival diétától. Azt is mondhatnám, hogy felfedeztem a zöldségek rejtett tartalékait. Velük is lehet ám varázsolni!

Éppen ezért szomorít el nagyon, hogy a házhozszállítós cégek a vegetáriánus étkezést úgy képzelik el, hogy rántottsajt meg spenót tükörtojással. Egyrészt dögunalom, másrészt még csak nem is egészséges.

Nehezítésként még télvége is van, sehol nem lelem a nyár és ősz lelkes gazdagságát, bujaságát. Hogy mi van most? Répa meg zeller, bab meg lencse, kel-, lila- meg sima káposzta. Esetleg brokkoli, karfiol meg kelbimbó. Hagymák minden mennyiségben. Persze a mélyhűtőből is lehet csemegézni. Így már nem is olyan nehéz, ugye?

Főleg, ha az ember előtt ott fekszik az asztalon egy francia magazin és minden oldalon csak úgy zúdulnak rá az ötletek. Szezonális hozzávalókkal. Na ilyenkor kell elkezdeni alkotni.

Zeller gratin

Mit használtam? 1 nagyobb zellergumót, 1 dl fehérbort, 1 dl tejszínt, 5 deka kékpenészes sajtot, 2 evőkanál durvára vágott diót, sót, borsot és szerecsendiót.
Hogyan készítettem el? A zellert meghámoztam, először szeletekre, majd hasábokra vágtam. A zöldséget a borban 10 percig pároltam, majd beleöntöttem egy előmelegített sütőtálba. Rálocsoltam a tejszínt, meghintettem az elmorzsolt sajttal és dióval, fűszereztem. Körülbelül 15 percig sütöttem a forró sütőben.

Ez igazi egyszemélyes adag, saját magam kényeztetésére. Sütöttem hozzá pár szem krumplit is, és nagyon-nagyon meglepődtem, amikor a 2-es számú gyermek bőszen ette. A zellert, nem a krumplit.

13 megjegyzés:

lekvároskukta írta...

Hús nélkül mi is elvagyunk, tejtermék nélkül már kevésbé :)
Zellert sajna nagyon nem csípem :(

Ági, aki főz írta...

LK! Próbáld meg ugyanezt krumpliból!

"saját levében" írta...

A zeller és a kéksajt csúcs érzést adnak együtt, ezt már tudom. Most ezt is kipróbálom!

duende írta...

HHHHmmmmmmm !!! Remekül hangzik!

Mónika írta...

Szia Ági!

Jól hangzik!
Arról nem is beszélve, hogy esetleg a gyerekek is kedvet kaphatnak hozzá.
Kifogom próbálni, már csak azért is mert minden alapanyag megvan itthon hozzá!
Holnap ez lesz az ebéd!
:)
A sikeréről meg majd beszámolok!

:)

Ági, aki főz írta...

Mónika, azért biztonsági tartaléknak valami mást is csinálj hozzá! Bár nem tudom a te gyerekeid mennyire válogatósak.

Sl, Duende, köszi.

Kriszta írta...

Hétköznap ételfutártól rendelem az ebédemet és ennél a cégnél szerencsére változatos a vegetáriánus ételsor is, hetente egy-két alkalommal onnan választok. :)

Ez a kombináció mennyei lehet, ki kell próbálnom!

Mónika írta...

Eddig még csak a körömpörkölttel voltak fenntartásaik.(az is 2 éve)
:)

Az igazsághoz azért az is hozzátartozik, hogy nem(nagyon) kérdezem meg mit ennének, egyszerűen csak eléjük teszem.
:)

Ági, aki főz írta...

Kriszta, ez szuper!

Mónika, azt hiszem te csinálod jól!

lekvároskukta írta...

Igazad van, ez tök jó ötlet, köszi :)

Rossamela írta...

Nem csak nagyon finom, de nagyon kiadós is! Két étkezés volt kettőnknek, krumpli nélkül. Igaz, a zellerem volt vagy másfél kilós, a többi hozzávalót dupláztam.
Recept ment a kedvencek közé, köszönöm!

Ági, aki főz írta...

Rossamela, hát igen, az én zellerem olyan kis közepes volt csak. Nagyon örülök, hogy másnak is ízlett.

Notburga írta...

Tényleg jó pátosítás lehetett. Kipróbálom...