Narancsos sültpaprika-leves


Hát, ennek is elég fura íze van, de azért finom. Ha narancs helyett húslevessel önti fel az ember lánya, akkor kicsit szelídebb lesz.


Hozzávalók 2 adaghoz: 2-3 piros húsú paprika (kápia, pritamin), 1 narancs héja és leve, 2-3 evőkanál krémsajt (vagy tejföl), só.


Hogyan készült? A paprikát kimagoztam és a sütőben a héj barnulásáig sütöttem. Lefedve hagytam kihűlni, majd a héját lehúztam. A turmixgépbe került minden alapanyag, teljesen krémesre turmixoltam. Ha túl sűrű lenne, lehet még hozzá adni vizet, húslevest, akár narancslét is. Sózni is szabad. Díszíthetjük krémsajttal, narancs héjával.

3 megjegyzés:

Unknown írta...

Honnét jött ez az ötleted? Ilyen formában még nem fordult meg a fejemben ez a párosítás ;) Elég pesszimistának tűnik a bevezetőd - csak "ehető" volt, vagy finom is?

Névtelen írta...

Szeressem az ilyen különleges finomságokat, egyszer ettem hasonlót egy vendégségben (mandarinos chilis leves)!
A címben lehet hogy van elírás (hiányzik az L betű), de az is lehet hogy szándékos, mert sütött a paprika ;)
További szép napot!

Ági, aki főz írta...

Gabcsi, köszi, javítom.

Beatbull, valahol olvastam valami ilyesmit. Már nem tudom hol. A végeredmény nagyon finom, bár a narancstól egy kicsit túl édes lett. Legközelebb a savanykásabb íz felé fogok törekedni.