Smoothie


Nem tudom észre vette-e valaki, hogy mostanában az egészséges életmód, illetve a gyors meggazdagodás jegyében sorra nyílnak a lébárok. Olyan helyek, ahol mindenféle turmixokat meg gyümölcsleveket lehet szürcsölni. Imádom ezeket. A Mammut I. aljában már elég régóta lehet frissen facsart gyümölcsleveket inni, minden zöldségesbe kellene egy ilyen pult.

A MOM-ban, a mozinál lévő helyben viszont akkorát csalódtam, hogy alig tudtam visszafogni magam. 800 forintnál is többet kérnek egy 3 decis adagért. Ez még valahol elfogadható, bár érdekes árképzés. A gondom azzal volt, amikor megláttam, hogy minden gyümölcslét siós dobozokból varázsolnak elő és csak a felkockázott alma alkotja a friss alapanyagok sorát. Na, ez már csúnya lehúzás.


Dühömben el is kezdtem itthon gyártani a finomságokat. Nektek egy kissé macerás, bár zseniális ízű, őszi smoothie-t mutatnék. Abban különbözik a turmixtól, hogy ebbe a gyümölcsön kívül semmi sem kerül. Ízben nincs hiány, viszont kell egy kis selymesség, ezt adja a banán.

Őszi smoothie

A macera abból adódik nálam, hogy nincs gyümölcs-centrifugám, viszont szőlőlét szerettem volna gyártani. Először is leturmixoltam a leszemezett szőlőt, majd egy szűrőn átküldtem. A gépbe pakoltam még körtét és banánt, éppen ezek voltak itthon. Finom, édes és ez biztos, hogy csak egészséges lehet.

4 megjegyzés:

duende írta...

Húúúúúú .... de meginnám! Imádom az ilyen italokat, meg tudnék élni rajtuk. :)
Holnap készitek is egyet! :))

L.Krisztina írta...

Hálát adok a centrifugámért, mert imádjuk a smoothit , így nem kell kidobni a szemnek már nem tetsző gyümölcsöket.

der chef írta...

Hát érdekes, hogy más is előhozza ezt a témát.
Szóval ha Londonban járnál, akkor ajánlon ezt smoothiet (magát a márkát) megkóstolásra:
http://www.derchef.hu/?p=180
Amúgy pedig a friss otthoni az igazi. Én a narancslevet ki nem hagnynám, és a szőlőlé az az igazi. Én múltkor kézzel nyomkodtam össze, és szűrtem le, isteni az íze, csak hát a kinyerési faktor nem az igazi, kéne egy azstali prés. Az almával ugyanígy nem tudok mit kezdeni, mert csak a leve kéne, az összeturmixolva nem jó.

Ági, aki főz írta...

Der, hát, ha egyszer arra járok biztos megkóstolom ezt is. Köszi a tippet.
Krisztina, igen jó lenne egy centrifuga, de már tényleg semmi nem fér el a konyhában. Még én is csak oldalazva.