Őrségi éttermek

Kétszer ettünk étteremben, egyszer nagyon jót és egyszer nagyon rosszat.

Leülünk a nádfedeles kuckóba, az obligát kékfestő abroszos asztalhoz. Jön az üdvözlőfalat, ahogy azt jobb helyeken már megszoktuk: körtepálinka és lilahagymás, zsíros kenyér. Jó.
A leves őrségi gombaleves hajdinával. Kicsit zsíros és ételízesítő ízű ugyan, de azért korrekt és tényleg erdei gombákból, illetve hajdinából készül. Az összhatás megfelelően földes, gazdag. A gyümölcsleves semmi különös, de a gyereknek bejön az ilyesmi.
Kétszemélyes haltálat rendelünk hárman, jól is lakunk vele, van rajta mindenféle pisztráng, ponty és harcsa is, különböző módokon készítve. Omlós, finom halakból. A köret sem tartogat nagy meglepetést, rizs, párolt zöldség és sült krumpli, betölti a funkcióját, azaz a mellérendelt szerepét.
Kérünk dödöllét is, amit egyáltalán nem így képzeltem el, de voltaképpen egész jó kis étel, bő olajban kisütött krumplis gombócok.
A drágám gombamártásos hala szintén nagyon finomra sikeredett, kellemes összhangban van a tányérra kerülő minden hozzávaló.
Az ebéd legkiválóbb fogása kétség kívül a tökös-mákos rétes, nagyon dús, még meleg, alig győzzük, de azért egy morzsa sem marad.
Közben leszakadt az ég, aztán kisütött a nap, a gyerekek szerteszét dorbézoltak, halat néztünk, kavicsot dobáltunk a tóba. Egyszóval jól éreztük magunkat. A pozitív ítéletünket megerősíti, hogy folyamatosan jöttek a vendégek. A parkolóban 18 autó állt, amikor eljöttünk, ebből 12-nek szlovén volt a rendszáma...
Alsószeri Csárda Nagyrákoson
Na, ez volt a rossz. Pedig a hely gyönyörűséges. Manikűrözött fű, almafa a bejáratnál, gondosan összegyűjtött régiségek, szépséges fagerendás terasz. De az étel! Na, az borzalmas. Csak annyit mondanék, hogy az erdészné módra készített szarvast képesek voltak konzerv gombával csinálni, ott az Őrség közepén, amikor az erdőt beborítja a vargánya...

"saját levében" írta...

Bajánsenyén a "Határ csárdában" esznek a helyiek! Nem annyira elegáns, de nagyon házias a konyha és tény, hogy nem a főúton van.
A dödölle nagyon nem az amit láttál, ha nem haragszol hogy idepofátlankodom, nézd meg a képet itt:

Ági, aki főz írta...

Hát ez az, nekem is elég fura volt, hogy ez lenne a dödölle, de azért megettük így is. A te változatod sokkal jobban néz ki.

erős ildikó írta...

Még csak 9 óra múlt, s már éhes vagyok...:)
A dödölle nagyon sokféle, én hasonlót ettem az Őrségben, mint Te, azután mást a Művészetek völgyében. S azóta persze már átbújtam rengeteg receptet, meg van saját verzió is. Egy biztos: szeretjük!

Névtelen írta...

Kedves Ági,

elég bonyi az út, ahogy hozzád találtam, de naponta rádcsodálkozom. Örülök, hogy olvashatom a bloggot, és hogy rájöttem, te vagy az az Ági, akinek a szép, Balkáni ízek című könyvét, már többször megcsodáltam a boltokban. Gratula hozzá!

az Őrséget illetően, sajnos nagyrákosi tényleg nagyon rossz, mi 3 éve voltunk először, akkor még tűrhető volt, most szeptember végén :-(

Bajánsenyén pedig horgásztunk egy napot, de nem kajoltunk! Bepótoljuk!

Attila bá sajtjai tényleg nagyon finomak, a borok amit árul szintén kiválóak, főleg a rosé.
Sajnos annak ellenére, hogy szívesen adok ki pénz ilyesmiért, sajnos tényleg nagyon drágák a sajtjai, de találtunk vmit,talán alsószenterzsébeten (?) de nem vagyok bizti a falu nevéban, Ózon-biofarm a neve, zseniális sajtok, jóval olcsóbban, de kicsit tanyasiasabb környezetből, (ami vkinek zavaró lehet, mi is a határán voltunk a dolgonak) de megérte betérni oda!

A magyarszombatfai gölöncsérek, azt hiszem túlságosan ráéreztem a pénz ízére. Sajnos csalódás volt, de az őriszentpéterit megnézzük köv. alk!

Sok üdv!!

Angéla

Ági, aki főz írta...

Angéla! Örülök neked és nagyon köszönöm ezt a részletes beszámolót. Ha még egyszer arrafelé visz az út biztos megnézem az általad említett sajtos helyet is.

Névtelen írta...

itt megtalálod őket, de ahogy írtam is környezet kicsit tényleg túl sok, de egy látogatást, és sajtvásárlást megér!

Varga Géza írástörténész írta...

Több őrségi, vagy őrségközeli étterem is van, amit érdemes megnézni.

Sajnálom, hogy nem csak jó élményeid voltak. Ha én enni szeretnék, akkor a bajánsenyei Határ csárdát választom. Húsz éve.