Paradicsom-sárgadinnye leves


Martha Stewart többször megihlet mostanában, bár nem szó szerint követtem a receptjét, a lényeg azt hiszem átjött. Nem mondhatnám, hogy ez egy hétköznapi leves lenne, mert sem az elkészítése, sem pedig az ízvilága nem mutat rokonságot semmivel, amit eddig túl gyakran kóstoltam volna.
Ez az áttetsző lé, a leves lényege viszont olyan, hogy arra igazából nincsenek szavak.

Mi került a 2 személyes adagba? fél sárgadinnye, 3 nagyobb paradicsom meg 3-4 darab apró paradicsom, néhány bazsalikom levél, só.

Hogyan készült? A sárgadinnyéből az erre alkalmas szerszámmal kiszedtem a gömböc alakot öltő húsát. Pár darabot félretettem a tálaláshoz. A paradicsommal és néhány levél bazsalikommal együtt leturmixoltam, textil pelusba öntöttem és fellógattam, hogy csöpögjön-csurogjon. 2 óra nagyjából elég neki.
A tányérba tettem pár szem negyedbe vágott koktélparadicsomot, néhány falatka sárgadinnyét és bazsalikom foszlányokat. Ráöntöttem a levet és sóztam.

A férjem hümmögve megette, mással meg igazából megkóstoltatni sem mertem. Bevallom nekem is főleg a lé része ízlett, sajnos a felhasznált dinnye elég rossz ízű volt, kicsit éretlen. Milyen lehet, ha egy tényleg ütős dinnyét sikerül beszerezni?

Nincsenek megjegyzések: