Este a teraszon


Most, hogy lassan már hónapok óta tombol a nyár, összeszedtem végre magam és használatba vettük a teraszunkat. A gyerekeknek csináltam "kuckót", ami szivacsokból meg szőnyegből áll. Ők persze le se bagózzák a helyet, inkább ronhannak oda-vissza azon az öt méteren, ami a ruhaszárító, az asztal, székek és a játékhegyek között marad. De nekem nagyon kényelmes az óriás párnákra dőlve figyelni őket.
Még kellemesebb a barátainkkal ücsörögni, rozét kortyolgatni és falatozni, miközben lassan sötétedik és véletlenül éppen elkerül minket az aktuális délutáni viharzóna.
E jeles alkalomból kencéket és salátákat készítettem meg egy kancsó igazi limonádét, citromból, mentából, kevés cukorral és jó hideg vízzel.
A kencék közül kiemelkedett a mogyorós-datolyás kecskesajtkrém, de a tejföllel turmixolt csirkemájkrém se volt rossz. A kapris-szardellás olajbogyókrém már mérsékeltebb sikert aratott.


A vegyes salátalevelekre felcsíkozott, füstölt lazacot dobáltam majd kapros öntettel locsoltam meg, amibe majonéz, joghurt, citromlé, só és kapor került.


Készítettem még egy igazi mediterrán finomságot is, Joanne Harris francia konyhás szakácskönyvéből. Újkrumplit héjában puhára főztem, meghámoztam és hosszában felszeleteltem. Cikkekre vagdostam néhány paradicsomot is. Felbontottam és leszűrtem egy óriási fehér babokat tartalmazó konzervet is. Mindezt megszórtam felkarikázott zöldhagymával, petrezselyemlevéllel és megöntöztem citromlével, olíva olajjal. Egy kicsit még meg is sóztam végül.

8 megjegyzés:

Gabojsza írta...

Tudtok élni!:-)))
A datolyás-mogyorós kecskesajtkrémről lehetne picit bővebben?

nana írta...

jó lehetett :)

szepyke írta...

A teraszt az ember szerintem a kor előrehaladtával kezdi el értékelni.
Nekem kb 15 éve egyáltalán nem hiányzott, aztán 10 éve meg már annyira szeretnék egy szép nagy teraszt.
Reggel kiülnék nézném a reggelt, a friss napot és innám a kávémat...
Este grilleznék és a sötétet bámulnám. A hangokat, az illatokat. Juj, de szeretnék egy teraszt....
De a kecskesajtos krémből is szeretnék... :D

Cukroskata írta...

Remekül néz ki :-)

trinity írta...

Végigeszegetném.....

erős ildikó írta...

Hát, szívesen elüldögéltem volna Nálatok egy kicsit a teraszon:)
Ez a babos meg a lazacos saláta különösen felizgatott, a kényelmes párnákról meg a limonádéról nem is beszélve!...

Eva írta...

Hú, nincs is annál jobb, mint a nyári estéken kellemes társaságban, finom kajákkal körülvéve hosszúkat elbeszélgetni számunkra kedves emberekkel:) Nézz be hozzám, vár Rád ott valami:)

duende írta...

Húúú... mennyei finomságok! Mind tetszik! :)