Ajándékok a konyhából 2.


Mi amolyan rágcsálós család vagyunk, de nem annyira a tévé előtt heverészéshez, hanem nagy baráti beszélgetések megalapozásához, vendégváráshoz elengedhetetlen kellék a hörcsögkaja. Ha pedig egy kicsit feltupírozom a dolgot, kedves kis ajándék lehet belőle.



Édes-sós-csípős rágcsa


Úgy kezdődik a dolog, hogy fog az ember lánya 20 dekányi magot, jelen esetben diót. Persze lehet mandula, mogyoró, földimogyoró, tökmag, napraforgómag is. Jó, ha le van szedve a héja, de az se tragédia, ha kabátos az illető.


Két tojás fehérjét lazán felvertem. Ezt aztán lehet mindenfélével fűszerezni. Most tettem bele fél kiskanál sót, egy kiskanál cukrot, fél kiskanál fahéjat és fél kiskanál chiliport. Kifejezetten izgalmas ez az édes-sós-csípős kombináció.


A fűszeres tojáshabba beleforgattam a diót, sütőpapíros tepsire pakoltam, egymástól elválasztva őket. 150 fokos sütőben szárítottam-sütöttem, amíg szép piros és illatos lett a végeredmény. Hörcsögök, jöhettek!


Nincsenek megjegyzések: