Vaddisznó ragu burgonyafánkkal

Ez az étel tavaly óta nem lett szebb vagy éppen fotózhatóbb, de ha lehet még sokkal finomabb. Valójában igen ritkán esik meg velem, hogy maradéktalanul elégedett lennék az étellel, amit készítek. Most azonban semmiféle hiba, kifogás nem jutott eszembe és az asztal körül ülők is csak elégedett hümmögésükkel fejezték ki véleményüket.

Azt hiszem marhahúsból se lenne rossz, de a szép darab vaddisznó combot tényleg vétek lett volna másra használni.

Vaddisznó ragu

Mi került a 8 személyes adagba? 2 kiló vaddisznó comb, 1 deka húsos szalonna, 2 répa, 1 kisebb zeller, 2 lilahagyma, 2 cékla, 3 deci vörösbor, 10 deka szemes gesztenye, 10 deka rókagomba, só, bors, zsálya.

Hogyan készült? A húst nagyobb darabokra kockáztam. A zöldségeket nagy lyukú reszelőn lereszeltem, a szalonnát is felcsíkoztam. Először a szalonna zsírját sütöttem ki, a pörcöt félretettem. A húst is megpirítottam, majd kiszedtem és félretettem. A zöldségkevéket is átpirítottam, felöntöttem vörösborral, hozzáadtam a húst és a szalonnát. Fűszereztem.

Nagyjából 3 órán keresztül főztem, végig azon idegeskedve, hogy ez a hús sohasem fog megpuhulni. Végül persze isteni lett. Ha úgy tűnik, le fog égni, érdemes egy kis vizet hozzáönteni időről időre. A tálalás előtt 10 perccel szórtam bele a gombát és a gesztenyét.

Burgonyafánk

Amivel jól lehet tunkolni a szaftot.

Mi került a 4 személyes adagba? 30 deka burgonya, 15 deka liszt, 1 tojás sárgája, 2 deka (fél csomag) élesztő, 1 kiskanál cukor, 3 evőkanál tej, só.

Hogyan készült? A krumplit puhára főztem, összetörtem. Az élesztőt felfuttattam a cukros tejben. A krumplipüréhez kevertem a lisztet, összedolgoztam az élesztős tejjel és a tojás sárgájával. Sóztam és kelni hagytam. Amikor duplájára nőtt, forró olajba szaggattam és szép pirosra sütöttem. Nagyon gyorsan meglett.

Nincsenek megjegyzések: