Májas rizspiláf


Mélyen egyetértek a Hungarian Nouvelle Cuisine blog írójával abban, hogy a piláf-jellegű étel sokkal közelebb áll a helyi néplélekhez, de legalábbis az én gyomromhoz mindenképpen. A rizseshús puha, nem ragacsos rizsszemei sokkal kedvesebbek ínyemnek, mint a rém bonyolultan készíthető, ezer szabállyal nehezített, roppanós rizsszemekkel tarkított rizottó.

A piláf elnevezés az oszmánokkal jött errefelé, tulajdonképpen egy rizses egytálétel gyűjtő elnevezése. Magam részéről úgy csinálom, hogy mindent bepakolok a nagy serpenyőbe, pirítom, felöntöm, letakarom és készre főzöm.

Kissé terjengősebben ez a májas piláf receptje 4 nem túlságosan éhes személy részére:

1 póréhagymát felkarikázok, keresztben is felvagdosom, hogy pici darabok legyenek. 30 deka kacsamájat (lehet csirke-alkatrész is) nagyobb falatnyi darabokra vagdosok. Mély, fedéllel is rendelkező serpenyőmben forrósítok 2 evőkanál olajat, rádobom a hagymát, májat meg 2 lereszelt fokhagyma gerezdet. Sózom és kevergetve megpirítom.

3 dl rizst szórok a májhoz, pár percig így szárazon kevergetem, hogy a rizs is átmelegedjen. Ekkor öntöm fel 6 dl vízzel (persze húslevessel még finomabb lesz). Beleszórtam még 2 evőkanálnyi vöröslencsét (elhagyható, de isteni finom). A fűszerezést amolyan arabos-törökösre vettem: fahéj, római kömény, bors. Naná, hogy nem bírtam magammal, és egy szűk maréknyi mazsolát is szórtam bele - ettől egészen fantasztikusan gazdag lesz az egész.
Még egyszer átkevertem az egészet, lefedtem és alacsonyra vettem a lángot.

Körülbelül 20 perc alatt puhára párolódik a rizs, felszívja a vizet és finom ízes lesz. Tálaláskor egy csomó friss petrezselymet szórtam rá. Egy kis menta vagy koriander levél se árt neki, sőt sűrű joghurtot is adhatunk hozzá.

5 megjegyzés:

Dolce Vita írta...

Ági!

A risotto nem rém bonyolult, nincs hozzá ezer szabály, soha nem ragacsos és nem is roppan : )) a többi stimmel

Ági, aki főz írta...

Azt mégsem akartam írni, hogy nyálkás. Tudom, krémesre kellene asszociálnom, de a roppanós rizsszemek csak stimmelnek? Al dente vagy mi a szösz!

helen írta...

Rizottó jó. Nem bántani. :)

Dolce Vita írta...

nem nem ropog, az al dente nem az jelenti, hanem, hogy nincs takonnyá főzve, harapható de nem recseg, mer akkor keveset főtt

Ági, aki főz írta...

Remélem egyszer majd megkóstolhatom a tiedet és az biztos isteni lesz. :-)