Rakott brokkoli füstölt sajttal

Végtelenül egyszerű recept, de én pont így szeretem a rakott brokkolit. 

Sokak szerint a tejföllel kikevert tojás száraz így megsütve, én pont ezt a majdnem habos, állagot szeretem, ami a beleolvadó füstölt sajt tesz tökéletessé. 



Hozzávalók 2 adaghoz: 400 g fagyasztott brokkoli, 2 tojás, 1 dl tejföl, 10 deka füstölt sajt, olaj, só, bors, szerecsendió. 

Elkészítése: A brokkolit sós vízben kb. 10 perc alatt megfőztem, majd leszűrtem még forrón. 
A sütőt előmelegítettem 180 fokra. 
A sütőtáltat időközben kiolajoztam/vajaztam. Szórhatsz bele egy kis zsemlemorzsát is, csak még finomabb lesz. 
A brokkolit a tálba pakoltam. A tojást és tejfölt villával jól összekevertem. Fűszereztem. 
A tojásos-tejfölös keveréket a brokkolira öntöttem, majd a felkockázott füstölt sajtot a tetejére szórtam. 
Ebben az esetben nem reszelve szórom meg sajttal a rakott brokkolit, hanem inkább kisebb kockákat dobálok a tejfölös keverékbe, hogy jól beleolvadjon. Néhány darab pedig a tetején marad és istenien ráolvad, kicsit megsül. 

Az előmelegített sütőben addig sütöttem, amíg a sajt jól megpirul, illetve a tojásos keverék már egyáltalán nem folyik. Ez kb. 15 perc alatt meg is van. 

Magos kiflivel tunkolva szoktam enni. 


Nincsenek megjegyzések: