Késő ősz a tányéron


Leszámítva egy icinyke-picinyke kacsazsírt és kacsamellett, ez valójában egy tökéletes vegetáriánus fogás. Szóval, aki húsmentes étrenden van, ragadjon ollót, vagy kézfejével takarja ki a kép inkriminált részét.

Végre eljutottam a piacra, hogy beszerezzem azokat a hozzávalókat, amiket máshol nem árulnak. Csicsóka, birsalma, cékla. Nem értem, hogy egy mezei zöldségeshez ilyesmi miért nem jut el. Nem használtam fel mindet ehhez az ételhez, de így is az ősz java került a tányérra.

Megpucoltam fél kiló csicsókát, egy sütőtök keskenyebb részét. Mindkettőt felkockáztam és egy kanálnyi kacsazsíron (persze lehet olajon is) megsütöttem. Sütés közben a serpenyőt lefedtem, így puha, de mégis ropogós lett a sok zöldségkocka.

A lencsét szégyenszemre konzervből pakoltam a tányérra. Készítettem egy öntetet is hozzá, hogy még gazdagabbak legyenek az ízek, de egyébként csak sót és borsot használtam. Az öntet citromléből és kiskanálnyi mustárból állt.

Került még egy kis grillezett laskagomba is. Időről időre kapok ugyanis egy nagy papírzacskónyi szépséges gombát. Most a laska volt a porondon, egészben hagytam és egyszerűen megpirítottam, ugyanúgy, mint a többi zöldséget.

3 megjegyzés:

szepyke írta...

Tényleg milyen őszi színei vannak!

Vesta írta...

Igen, gyönyörködteti a szemet! És nagyon meg is kóstolnám!

L.Krisztina írta...

Hát ez nagyon szép :))))