Lazac whiskey-mártással


Végtelenül egyszerű halas ebéd, a hozzávalók adják különlegességét. A lazac ma már nem is elérhetetlen, főleg, ha valakinek van türelme hozzá és a bőrös változattal is hajlandó megküzdeni.

Sajnos ezek az egyre olcsóbb halak nem a tengerből jönnek, hanem hatalmas tenyésztő üzemekből, egyre aggasztóbb "tartalommal" felvértezve. Ha sikerül vadlazachoz hozzájutni, akkor lehet örülni és igazán élvezni.

Mindamellett még mindig azt gondolom, hogy a hal még így is az egyik legegészségesebb fehérjeforrás, hetente egyszer ott a helye az asztalon. Ha pedig oda kerül a lazac mellé a tonhal, a harcsa, a ponty meg a pisztráng is, már sokat tettünk egészségünkért.

Én mégis azt szeretem benne legjobban, hogy olyan villámgyorsan készül el, hogy mindig meglepődök. Az íze pedig nem igazán igényel különösebben parádés fűszerezést, hiszen akár önmagában, egy kis vajjal is finom. Vagy léphetünk a hagyományos skandináv útra is, tejföllel, kaporral se rossz. Persze én mindig újítok, kísérletezek, most így.


Lazac whiskey-mártással


2 fő részére: 2 kövérebb vadlazac szelet, 1 evőkanál szójaszósz, 1 csapott kanál barnacukor, 1 kanál whiskey, 1 kanál vaj.

Hogyan készült? A halra rálocsoltam a szójaszószt, maradhat benne negyed órát, de sokkal többet is. A vajat serpenyőben felforrósítottam, beletettem a halat. Mindkét oldalát megsütöttem, ráöntöttem a whiskey-t, rászórtam a cukrot. Összeforraltam. Az alkohol gyorsan elpárolog, ezért nem tanácsos fölé hajolni, a cukor pedig picit karamellizálódik. Sózni se nagyon kell.
Ha nem ettek volna belőle gyerekek, akkor a mártás készítésének idejére kivettem volna a halat, hogy rózsaszín maradjon a közepe és ne főjjön át teljesen, de így bennemaradt és picit kiszáradt. Ez azonban nem változtat az ízén, ami csodás.
Körete rukkolás tört krumpli volt, ami jól itta a mártást.

2 megjegyzés:

trinity írta...

Isteni!! Bár a bőrrel a férjem szokott küzdeni, ezt meghagyom neki-cserébe megsütöm:))

Ági, aki főz írta...

Tetszik ez a családi munkamegosztás.