Négy rétegű keksztorta


Előre szólok, hogy ez durva lesz. Csak erős idegzetűek, fogyókúrát hírből sem ismerők olvassanak tovább.

A dolog úgy kezdődött, hogy van ez a Hrana i vino (Étel és bor) nevű szerb receptes magazin. Oltári randa képekkel, de mennyeien finom süteményekkel. Onnan néztem ki ezt a süteményt, amit anyós pajti szülinapi bulijára meg is csináltam. Sütni végülis nem kell, az eredmény mégis mindenkit lenyűgöz. Voltunk vagy tizenöten, mégis alig a fele fogyott el első körben... és nem azért mert nem tetszett, hanem mert egyszerűen senki se bírt többet megenni. Pedig láttam, hogy mindenki bőszen sóhajtozik, nadrágkorca tűrőképességét latolgatja és hasonlók.


A recpet rétegenként, alulról felfelé haladva.


1. réteg: Csokis kekszmorzsa

125 g vajat és 100 g narancsdarabos csokit óvatosan összeolvasztottam. 300 g csokis kekszet ledaráltam. Hozzákevertem 0,5 dl narancslét, 100 g porcukrot, a vajat és a csokit. Alaposan kikevertem, egy forma aljába simítottam, félre tettem.

2. réteg: Mandula és narancshéj

250 g mandulát ledaráltam, egy narancs héját lereszeltem. Hozzákevertem 125 g olvasztott vajat, 0,5 dl narancslét és 100 g porcukrot. Alaposan kikevertem, egy formába simítottam, félre tettem.

3. réteg: Sárga krém

Felforraltam 1 liter tejet. 6 tojás sárgáját, 2 zacskó pudingport, 4 kanál cukrot kikevertem. A tejnek nem kell buborékolnia, de azért már legyen jó forró, amolyan 80 fok körüli, amikor folyamatos keverés mellett csorgatom bele a tojásos keveréket. Pillanatok alatt megfő és nagyon könnyen leég. Átöntöttem egy hideg tálba, amíg hült folyamatosan kevergettem. 100 g vajat habosra kevertem 2 kanál cukorral, a langyos pudinghoz forgattam. Az egészet ráöntöttem a csokis, mandulás rétegek tetejére. Hűtőben dermesztettem.

4. réteg: Tejszínhab

2 dl tejszínt, 2 dl tejet, 2 zacskó tejszínhabport, 2 kanál porcukrot vertem kemény habbá. Ezzel vontam be a süteményt.

A tetejét cukorgyöngyökkel díszítettem.

12 megjegyzés:

Kriszta írta...

Pfff, elolvastam és egy kilóval többet mutat a mérleg. :D :D

Lilahangya írta...

Ez durva! A mandulas reteget nem nagyon latom, ez vekonyabb mint az alatta levo csokiskekszes, vagy midnegyik kb egyforma?

mandy tarragon írta...

Hm. Megkósolnám, még ha csak egy icipici falatot is.

Méhn Niki írta...

elolvastam... nem kellett volna... most pucolok a szekrényhez valami édességért... :D

marmalade írta...

Már az elolvasásától híztam 2 kilót! Jöhet nyugodtan még több tömény szerb gyönyörűség!

duende írta...

Júj.... ez valami isteni lehet! Kalóriák meg már rég nem érdekelnek. :)
én kérnék egy nagynagy szeletet! :)

Ági, aki főz írta...

Látom, nem csak én vagyok megveszekedett hedonista és kép alapján is hízékony...

Lilahangya, jó vastag a mandulás réteg is, csak nem látszik a sárga krémtől. Majdnem olyan vastag mint a csokis réteg.

Névtelen írta...

Imádni való! Csak azért maradt belőle, mert én nem voltam ott! :)

KisMesterek írta...

Megcsinálom, ez teljesen bizonyos. Bár a kakaómentesség fog rontani az összhatáson.
A könyvet megkaptam és amilyen gyorsan érkezett, olyan gyorsan fogynak az elolvasatlan lapok is. Köszönöm!

Ági, aki főz írta...

Krisztallit, szerintem semmi gond a kakaómentességgel, az alsó réteg is összeáll csoki nélkül a vajtól, de feltétlenül tegyél bele reszelt narancshéjat!

Egészen gyorsan megkaptad a könyvet! Örülök, hogy tetszik.

VOKinga írta...

Ez a kedvencem! Bár most látom először, de a helyzet egyértelmű! :)

Ottis írta...

Hú ez nagyon kívánatos!