Tunéziai kuszkusz


Most akkor gondolatban nyaralok. Tunézia egyébként csudajó hely, elég rendesen ráálltak a turisták kényeztetésére. Nem mondhatnám, hogy különösen vadregényes, eldugott helyeken ettem. A kuszkusz ott nagyjából megfelel a mi gulyás levesünknek, így minden tömegétkeztetésre kitalált étteremben kínálják. Még a paprikás-paradicsomos ízvilága is egészen jól illik a mi magyaros vonalunkhoz.

És most itt nem a kuszkuszról, mint daráról, hanem az ugyanilyen nevű, gazdag egytálételről beszélek. Ehhez még egy csúcsos cserépedényt is be lehet szerezni, amelyben tökéletesen készíthető el ez az étel. Nekem maradt a jó öreg lábasom.

Hozzávalók 4 személy részére: 50 dkg marhahús, 1 fej vöröshagyma, 3 gerezd fokhagyma, 3-4 sárgarépa, 1-2 petrezselyemgyökér, 2 paprika, 3-4 burgonya, 2 kissebb cukkíni, 1 darabolt paradicsomkonzerv, 1 doboz csicseriborsó konzerv, 1 kiskanál harissa (csípős paprikakrém), 2 kanál olaj, csipet római kömény, csipet fahéj, só, bors. A kuszkuszhoz 30 dkg kuszkusz (arab búzadara) és kétszeres mennyiségű víz, só.

Elkészítése: A húst felkockázzuk, a hagymát felaprítjuk, a zöldségeket megtisztítjuk, de egyben hagyjuk. Mély serpenyőben vagy lábasban olajat forrósítunk, ezen megpároljuk a hagymát és a húst. Megfűszerezzük, felöntjük a paradicsomkonzervvel, beletesszük a paprikát és elkezdjük párolni.

Mivel nekem jó 3 órát tartott puhára főzni a húst, a zöldségeket nem raktam bele, mert teljesen szétfőttek volna. Az utolsó órára tettem bele a répát, petrezselymet, krumplit. A cukkínit csak negyed órát főztem, a csicseriborsó konzervet pedig csak a legvégén kevertem hozzá, hogy átmelegedjen.

A kuszkuszt úgy készítettem, hogy felforraltam a vizet, belekevertem a kuszkuszt és lezárt tűzhelyen hagytam negyed órát, hogy magába szívja a vizet, megduzzadjon.

Aztán már csak tálalni kell.

Nincsenek megjegyzések: