Sült répa saláta


Nem lepett meg, hogy mennyire jó így megsütve a répa, de az igen, hogy a lazán mellédobott szál petrezselyemgyökér mennyire fantasztikus lett! Mondjuk a családból nagyjából én vagyok az egyetlen, aki ilyen mértékben képes extázisba esni egy csupa zöldségből álló ételért.

Köretnek vagy nagyon-nagyon könnyű vacsorának készítve, 2 embernek elegendő adaghoz 4-6 szál répát és 2-3 szál petrezselyemgyökeret érdemes megpucolni. Hosszában félbe vagy négybe vágtam, tepsibe fektettem. Egy tálkában összekevertem 2 kanál olívaolajat, 1 kiskanál curryt, sót, borsot, római köményt. Rálocsoltam az olívaolajat, rászórtam 2 evőkanálnyi durvára vágott diót. Betoltam a sütőbe, kb. 20 perc alatt a grillező funkció alatt jól átsült, de még picit ropogós, harapható maradt. A dió meg jól megpirult.

Pár percig hagytam, hogy kicsit langyosodjon, majd rászórtam 1 evőkanálnyi durvára vágott/tépkedett mentát és petrezselymet.

4 megjegyzés:

alchri írta...

Hmmmm, isteni lehet ez is mint a sült káposztás recepted is! Kipróbálom ezt is, köszönet az ötletért;)

Kata írta...

Lehet, hogy én a petrezselyemért harcolnék, habár a répát is imádom sütve. Köszi az ötletet!

Csibe írta...

Azta, de guszta!!!

Mamma írta...

Klassz! A répát is imádom, a petrezselymet is, de ez a currys dió se lehet kutya:), kipróbálom!