Bevallom


Már a 2-es számú is 9 hónapos. Az 1-es számúval pedig már túl vagyunk az első ovis szülői értekezleten. Süni csoport és úgy 2 bőröndnyi megvásárolnadó cucc a listán.

Mivel ez itt ugyebár kulinárisra kihegyezett napló, a 2-es számú táplálkozásával fogok foglalkozni újfent. Illetve azzal, hogy én bizony elég sok kész kaját adok neki. Üvegeset. És még csak nem is hinném, hogy különösebben felelőtlen lennék. Most, így nyáron, már rengeteg szépséges gyümölcsből és zöldségből lehet válogatni, de februárban jobban bíztam a gondosan üvegezett bébiételekben, mint a zöldségesnél fonnyadozó répákban.

Igen, lehet fagyasztani is, előre, gondosan. De úgy tudom, hogy a gyümölcsöket jobb 3-4 hónappal a fagyasztást követően fel is használni, hogy ne veszítsenek a minőségükből.
Szóval én üvegezek, azért is, mert rendkívül praktikus, ha éppen a játszótéren, utazás közben vagy idegen helyen lenne éhes a gyermek. És ez a gyermek folyton éhes, még mindig 7-8 alkalommal eszik naponta. Néha már nem győzöm a turmixolást meg szoptatást.

És a múltkor, nagyi elhagyatott kamrájában kotorászva találtam ezt a rekvizítumot, ami arra utal, hogy valószínűleg én is ettem ilyesmit. Mégis elég jó ízlésem lett. Sem akkor, sem pedig manapság nem találtam az összetevők között olyasmit, ami tiltólistás lenne, csak a jól fejlett tejparám miatt böngészem folyamatosan a feliratokat.
A címkéken szereplő feliratokat persze érdemes némi fenntartással kezelni. A megadott hónapot, amelytől az adott étel fogyasztását ajánlják, mindig plusz kettővel célszerű figyelembe venni. A bébiételek gyártói azt szeretnék ugyanis, hogy már négy hónapos kortól adjuk a gyümölcspüréket, miközben a tudományos ajánlások 6 hónapos kort tartanak ideálisnak.

Léteznek bio bébiételek is. A Holle márka az egyik legmegbízhatóbb ebben a kategóriában, de annyira íztelen, hogy a gyerekek általában nem eszik meg. Viszont ezt szoktam alapnak használni és feltuningolni valamivel, hogy jobb ízű legyen. És közben én is csendben reménykedek, hogy ezek a bio cuccok tényleg biogazdaságból származnak.



Élménytúra a sivatagban, ööö, izé, a homokozóban

14 megjegyzés:

Dolce Vita írta...

Ádi Gézengúz lesz, kiváncsian várom, izgalmas új fejezet lesz ez...

Én is szoktam Kristófnak adni néha konzervet (nagyon bízom, gyerekételnél csak nincs átverés), bár inkább főzök, adagonként fagyasztok havonta egyszer. Most meg már sok frisset kap, azt eszi, amit mi vagy inkább fordítva, mi igazodunk hozzá. Fog, mászás egyebek? Nekem Kristóf még nem akar kúszni, mászni, ellenben állni igen.

Zsuzsi írta...

Nagyon jó a kép a régi bébiételről!
Megvallom, én inkább főzök Zsófinak, aki annyiban hasonlít Ádámra, hogy állandóan enne. Úgy látom, gyümölcspárti, jobban szereti, mint a főzeléket. Na meg az kellene neki, amit mi eszünk, nem pedig az, amit lebutítok neki:-)). Megy a fogzás nálunk ezerrel, emiatt a gyermek taknya-nyála egybefolyik, pelenkakiütése van, néha hasmenéses, és az egyébként nyugis lánykám még dührohamokat is képes kapni 20 másodpercre, ami egyébként igen vicces, csak neki nem. Konyhában imád mászkálni, felmosnom nem igazán kell, megteszi ő.

Ági, aki főz írta...

6 fog, remélem most egy kis szünettel, mert volt ordítozós éjszaka.

Tomi nagyon mozgékony, már vagy egy hónapja mászik, csak úgy csattog körbe a lakásban meg a homokozóban is. Megint mindent eggyel feljebb kell pakolni.

VOKinga írta...

Ági, nagyon helyes ez a kép! :) (Persze ha egy-két babaképpel megtoldottad volna....) Hogy micsoda relikviák bújnak meg nálatok, végre motivációt kaptam, hogy ne lógassam az orrom a spájz-szanálás időhiány okán való állandó tologatása miatt. :)
Én is adtam időnként ebben a korszakában Máténak bébiételeket, hiszen tavasz elején számos zöldségből, gyümölcsből csak primőr volt kapható. Na meg az állandó időharc szempontjából sem elhanyagolható, hogy van néha mihez kapni.

Dolce Vita írta...

Anyaharapóból neki is hat van. Fogak elött kb egy hétig 3x, 4x kel éjszaka : ( nincs nagy üvöltés, csak mindig át kell hozzá járkálni. Kb. 2 hete tudok egyhuzamban 6-7 órát aludni, rám fért már
Lehet vhogy a mászást ösztönözni, azt hallottam, nem túl jó, ha kimarad

Zsuzsi írta...

Dolcevita, próbáld meg a guruló tárgyakat, állítólag a gördeszka erre a célra kitűnő.

Zsuzsi írta...

Ja, meg nálunk nagyon bejött a kb. 10 dkg lencsével töltött üdítős/vizes palack, lehet gurítani, rázni és jó nagy zajt kelt, megy utána a gyerek.

Ági, aki főz írta...

Anyamanya, a kérésed gyorsan teljesítettem is.

Zsuzsi, milyen jó ötlet ez a lencsés üveg! Remélem beválik nálatok is DV!

duende írta...

:)

Az én kicsi szerelmem! :)

trinity írta...

A mozgékonyságot tanusíthatom:)))Igazi perpetum mobile-szerintem ezért is éhezik meg annyiszor..De ez persze nem baj,az igény szerinti etetés a legjobb-szerintem....
Jajj, azokra a fogzásokra még emlékszem, pedig rég volt..Megszenvedtük mi is.

Wise Lady írta...

Ági kérdezd meg anyukádat, hogy akkoriban a tudományos ajánlások, plusz védőnők, orvosok mit tartottak a hozzátáplálásról. Bizony te már valószínűleg 3-4 hónaposan ettél gyümölcspürét, 6 hónaposan pedig főzeléket is, naponta egyszer. Mellette kb. 1-1,5 éves korig szopiztak a babák. És felnőttél, nem is lett semmi bajod. Csak azt akarom mondani, hogy egy kicsit mindig vigyázni kell az éppen aktuális ajánlásokkal. Számomra nagyon extrém az 1 éves korig csak és kizárólag anyatejen élő csecsemő, miközben fogzik és szívesen rágcsálna. A természet biztosan nem véletlenül növeszti a fogakat.
De abban azért igazad van, hogy nem árt az óvatosság.

Egy sokgyerekes anya, akinek nagy és kicsi gyereke is van.

Ági, aki főz írta...

Anyukámat már nem fogom megkérdezni, sajnos, de anyós pajti ugyanezeket mondta, amit te is említettél. Én is adok ám kenyeret a gyereknek rágcsálni, meg kölesgolyót, jó ropogósat. Ez az egyetlen lehetőség, hogy mi is nyugodtan tudjunk enni, ha ő is rág valamit.

Wise Lady írta...

Ó, igazán sajnálom!
Ezt az ételt pedig nekem is meg kell főznöm, Limaráét is láttam és ez is nagyon-nagyon guszta.

Wise Lady írta...

Ja úgy értem, amit utána posztoltál (eltévedtem egy kicsit :)))