Gesztenyeparfé

Az általam összekombinált parfé inkább a karácsonyi menüsorba kívánkozik: a gesztenye és aszalt szilva inkább téli nyalánkságok, de a fagyosság okán kis áldozathozatal árán akár nyáron is élvezhető.

Hogy mégis miért szedtem elő a szigorúan ízesítés nélküli gesztenyemasszát a mélyhűtőből? Mert a tízhónapos imádja a gesztenyét, de egyszerre akkor sem képes nagyobb mennyiséget befalni, ha átlagon felülinek is tekinthető az étvágya.

Gesztenyeparfé

Mi kell hozzá? 3 tojásfehérje, 2 dl tejszín, 15 deka porcukor, 20 deka gesztenyemassza, 10 deka aszalt szilva illatos fehérborban puhára főzve.

Hogyan készül? A tojásfehérjét kemény habbá verjük, majd a vége felé fokozatosan beleszórjuk a cukrot is, amitől fényes lesz a hab. A tejszínt külön tálban szintén felverjük és a tojáshoz forgatjuk. A gesztenyét nagyobb lyukú reszelőn lereszeljük, a szilvát pedig felkockázzuk. Az egészet összeforgatjuk, fóliával kibélelt formába töltjük és legalább 8 órát fagyasztjuk mielőtt az asztalra kerülne.

A cicaasztalra: Egy darabka csirkemellet, néhány szem aszalt szilvát és egy közepes krumplit puhára főztem, összeturmixoltam majd hozzákevertem két kiskanálnyi gesztenyemasszát. Aztán nem győztem elég gyorsan kanalazni a tátogó szájacskába.

Nincsenek megjegyzések: