Ajándékok a konyhából 1.







Az idén nem lesz nálunk "nagy" ajándékozás. Legalább is én így tervezem. Viszont nagyon büszke vagyok magamra abból a szempontból, hogy sikerült elég sok olyan ajándékötletet felkutatni, sőt megvalósítani, ami valamilyen módon a konyhában készül. Ez nekem legalább akkora örömöt szerez, mint várhatóan a megajándékozottnak is.




Sajnos a legtöbb ilyen ajándékról nem írhatok még, hiszen akkor elveszne a meglepetés. Tudom például, hogy hugicám gyakran bekukkant ide. Ezt az ajándékot viszont már átadtam, tehát mesélhetek róla.


Van nekem egy drága pótnagyim, az Eti. Egyszer evett nálam egy kekszet, azóta is követeli a receptjét. Én meg húzódoztam, halogattam. Most pedig elkészítettem neki ezt a keksz-mixet, természetesen recepttel együtt. Így már semmi akadálya, hogy ő is elkészítse a kekszet, ami annyira ízlett neki.


Vettem két csinos csatos üveget. Rétegeztem bele 1 kiskanálnyi sütőporral elkevert 20 dekányi lisztet. Erre került 10 deka cukor, ami lehet például a sokkal látványosabb nádcukor is. A következő hozzávaló esetében pedig elengedhetjük fantáziánkat, nagyjából 10 dekányi mennyiségben müzlit, apróra vágott aszalt gyümölcsöt, csokoládédarabkákat adhatunk a kekszalaphoz. Ezúttal készítettem egy narancsos-gyömbéres-zabpelyhes és egy mandulás-vaníliás változatot.


A felcsinosított csomaghoz mellékeltem a receptet is, a következő szöveggel: „Adjunk az üveg tartalmához 10 deka olvasztott vajat, 1 tojást és egy lereszelt almát. Keverjük alaposan össze. Kanállal adagoljuk sütőpapírral kibélelt tepsire és 180 fokon süssük 12 percig.” A keksz mix 4 hétig tárolható szobahőmérsékleten.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

nagyon szép ajándék! :)

Névtelen írta...

Szija engem az érdekelne, hogy ezek a mennyiségek kb mekkora üvegre érvényesek? :) mert nekem egy 500g-s/ fél literes üvegem van :D És abba szeretném megcsinálni :)

Puszi Kitti

Ági, aki főz írta...

Szerintem az pont jó lesz. :) legfeljebb teszel bele egy kicsit több magot, csokit, ezt-azt.

Névtelen írta...

Frenetikus lett ^^ megcsináltam és éppen elég volt neki a fél literes üveg :) Csokis aszalt szilvás lett zabpehellyel :P Remélem tetszeni fog uncsitesómnak :) Köszööönöm szépen ^^