Party-kaja

Elismerem, hogy kissé nagyképű dolog party-nak tekinteni egy olyan kedd estét, amikor négyen (plusz két pelusos) üljük körül az asztalt. De amit készítettem, éppen olyan könnyedén kézbe fogható, gyorsan elnyammogható kaja, amit az ember egy bulira is készíthet.

Kéksajtos-mazsolás tekercs

Úgy ezerháromszáz, na jó, tizenhárom évvel ezelőtt Apu csinált valami hasonlót, azóta is arra a pikáns ízre vágyakoztam. Megpróbáltam rekonstruálni, több-kevesebb sikerrel. Persze ha nem azt a bizonyos ízt kerestem volna, elégedett is lennék.

El nem ítélhető módon, az egyéves által korlátozott mozgásterem folytán pluszos Danish Blue típusú sajtot használtam, ennek pedig elég halovány az íze, viszont jó zsíros. Legközelebb keresek valami daliásabb márványsajtot.

De lássuk: Mi történt a konyhában? Fél csomag levelestésztát megkenegettem 20 dekányi puha kéksajttal, rászórtam a fél órára konyakba áztatott fél maréknyi mazsolát, feltekertem és 20 perc alatt ropogósra sütöttem.

Hagymás-sonkás tekercs

Egyszerűbb, prózaibb és ízesebb, mint a fenti.

Mi történt? A fél csomagnyi levelestésztára szépséges, hajszálvékony sonkaszeleteket fektettem, majd a hosszában felcsíkozott póréhagyma is odakerült. A tésztát feltekertem és a fentiekkel együtt sütöttem meg.

Tormás-tojásos kosárka

Egyes blogerek reklámhadjáratának engedelmeskedve, már nekem is jó ideje várakozott a konyhába egy csomag ikejás tésztakosárka. Most végre bevethettem és zamatos töltelékkel megpakolva vígan el is falatoztuk.

Mi történt? Megfőztem négy tojást, jó keményre. Lereszeltem és összekevertem 3 evőkanálnyi tormakrémmel, plusz 1 evőkanálnyi tejföllel lazítottam. Végül a kosárkákba kanalaztam a sárga krémet.

Nincsenek megjegyzések: