Durván csokis

Melange ugyan csokiboltot nyitott kávézó helyett, de nekem ennél nagyobb örömet nehéz lenne szerezni. A felhívására jelentkezve ugyan csokikosárkákat igényeltem, de aztán kétszer is elzarándokoltam a boltjába, ahol alaposan bevásároltam.

Ma délután aztán eljött annak is az ideje, hogy végre rendeltetésszerűen felhasználjam a csokipasztillákat. Ezek ugyan önmagukban is finomak, bevallom elég sok fehércsoki pasztillát elrágcsáltam csak úgy, de mégiscsak sütibe való jószágok.

Háromcsokis (plusz kakaós) süti

Mi kell hozzá? 100 g vaj, 50 g tejcsokoládé, 2 tojás, 120 g cukor, 80 g liszt, 40 g kakaópor, fél kiskanálnyi sütőpor, 50 g étcsoki, 50 g fehércsoki.

Hogyan készül? A vajat gyengéden összeolvasztjuk a tejcsokoládéval, hozzákeverjük a tojást, a cukrot. A kakaót, a lisztet meg a sütőport összeforgatjuk, majd a tésztához adjuk. Végül az egészben hagyott, fekete és fehér pasztillákat is hozzákeverjük. 180 fokos sütőben, 30 perc alatt készre sül. Én sütőpapírral kibélelt őzgerinc formában sütöttem meg.

Az ihlet az Ízvarázs című könyvből származik, aholis egy egész fejezetnyi csokoládés édesség található.

Nincsenek megjegyzések: