A spárga előkészítése, főzése


- Milyen finom ez a spárga! - hangzott el múlt hét végén. - Én is nagyon szeretem, de sose csinálok. Olyan bonyolult!

Na itt jöttem rá, hogy csak nekem evidens, hogy ha valamit meg akarok főzni, akkor kikutatom a többi blogon, ők hogyan csinálják. A legtöbb háziasszony egyszerűen nem ér rá ilyesmivel foglalkozni, maradnak a jól bevált, már ismert dolgok.

Pedig a spárga annyira egyszerű ügy, hogy mindenkinek érdemes belevágni, aki egy kicsit is szereti. Ráadásul most már minden hiper-szupermarketben beszerezhető, 4-500 forintot még egy kísérlet erejéig is be lehet áldozni.

Fehér vagy zöld?

Nálam egyértelműen a zöld, azok közül is a szép vékony szálakat választom. A fehérek többször maradnak rágósak.

Pucolni vagy sem?

A zöldet nem hámozom. Minden szálat két kézzel megfogok, ahol pattan, ott letöröm az alsó részét, amit ki is dobok vagy maximum zöldségalaplébe, tészta főzővizébe teszem ízanyagnak.

A fehéret érdemes lehámozni, főleg a alsó részénél, mert ott bizony fás és keserű is lehet.

Főzni avagy hogyan tovább?

A legjobb a sütőbe tenni a spárgát úgy 20-30 percre. Tejföllel meglocsolva szeretem a legjobban, de egy kis olajjal, fűszerekkel összeforgatva is mennyei köret lesz belőle.

Levesnek, mindenféle egyéb köretnek viszont meg is lehet főzni bő vízben. Ha egészben szeretnénk felhasználni és fontos a külalakja is, akkor meg kell őrizni a szép alakját is. A spárgasípokat összekötjük és úgy állítjuk, hogy a feje kilógjon a vízből, csak a forró gőzben párolódjon ez a rész.
A vízbe kerüljön só, pici cukor és olaj/vaj is. 10 percnél több nem nagyon kell neki, a fejét pedig bőven elég 5 percig főzni. Ha szép élénkzöld színt akarunk tartósítani, akkor főzés után rögtön hideg vízbe ugorjonak a sípok.

3 megjegyzés:

Latsia írta...

Gyönyörű, gusztusos, és biztosan nagyon finom! Akár frittata, akár nem, nekem jöhet!:-)

jókaja írta...

Jók ezek az alapismeretek, sokaknak jelentenek segítséget.
Csak el ne egyék előlünk az összes spárgát :-)

Kriszta írta...

Ez nagyon jól jött, mindig nézegetem a piacon, de nem tudom mit kéne kezdeni vele. :-)