Meleg saláta oldalassal

Nigel Slater egészen zseniális könyvéből készítettem el egy meleg salátát, de mivel éhes férfiakat kellett jóllakatnom, hozzácsaptam némi húsos sertésbordát is. Mindenki megnyalta a tíz ujját, ugyanis ezeket a némileg ragadós copákokat érdemes kézbe fogni.

Meleg saláta sertésoldalassal, ami tulajdonképpen borda

Mi kell 4 adaghoz, ha kerül az asztalra más is? 1 kg sertésborda, 2 nagyobb padlizsán, 4 paradicsom, 1 doboz csicseriborsó konzerv, 2 evőkanál balzsamecet, 1 kiskanál köménymag, 10-15 bazsalikom levél, olívaolaj, só, bors.

Hogyan készül? Egy tepsit, amibe minden hozzávaló kényelmesen belefér, olívaolajjal vékonyan kikentem. A padlizsánt és a paradicsomot felkockáztam, elegyengettem az edényben. Rápakoltam a feldarabolt bordát, sóztam, borsoztam, egész köményt szórtam rá és alaposan meglocsoltam balzsamecettel.

Az így előkészített hozzávalókat nagyjából másfél órán keresztül sütöttem, először vagy fél órát fólia alatt, 220 fokon, aztán fólia nélkül 180 fokon. A bordákat egyszer meg is forgattam. Amikor minden puhára és zamatosra sült, hozzákevertem a lecsepegtetett csicseriborsót és a két-három darabra tépett bazsalikom leveleket. Így az egészet még egy 10 percre visszatoltam az immáron már kikapcsolt sütőbe, csak azért, hogy az új hozzávalók is jól átmelegedjenek.

Aztán jöhet a borda ropogtatás, marcangolás és ujj szopogatás. Egyetlen aprócska darabot azért sikerült cselesen megmentenem a fotózás kedvéért.

Nincsenek megjegyzések: