Körte és márványsajt kicsit másként

A körte és a márványsajt klasszikus párosa gyakran megjelenik a konyhámban. Készítettem salátát, muffint. Most a Cuisine et Vins de France ötlete alapján újabb kísérletbe fogtam. A ropogós, ízletes keksz jól illett az édeskés, puha körtéhez. Ezúttal, - ahogy az velem egyre gyakrabban előfordul - nem használtam semmilyen plusz fűszert, még sót sem. Egyszerűen hagytam érvényesülni a markáns hozzávalókat.

Sajtban sült körte márványsajtos keksszel

Mi kell 4 elegáns előételhez? 5 deka márványsajt, 10 deka liszt, 8 deka vaj, 2 nagyobb körte, 10 deka brie sajt.

Hogyan készült? Először is a sütőt melegítettem elő, 180 fokra. A villával összetört márványsajtot és puha vajat összedolgoztam a liszttel. A tésztát fóliába tettem és körülbelül 3 centi átmérőjű hengerré sodortam. Fél centis karikákra vágtam és a sütőlemezre helyeztem. A keksz 15 perc alatt meg is sült. Addig a körtét félbe vágtam, kivájtam a magházát és bevagdostam, de úgy, hogy ne essen darabjaira. A brie sajtot a körtére morzsoltam, kenegettem és ezt is negyed órát sütöttem.

Amikor a keksz kihűlt, ropogós lett és a még meleg körtéhez harapdáltuk.

Nincsenek megjegyzések: