Bananica

Létezik egy édesség, amit a jóakaratú rokonok rendszeresen szállítanak Szerbiából. A gyermek persze teljesen rá van kattanva, tucatjával falná, ha nem dugdosnánk el előle a készleteket. Ez a banán ízű, csokoládé bevonatú dolog tele van gyanús dolgokkal, viszont az általam készített, megszólalásig ugyanolyan ízeket felvonultató sütemény csupa finomságot tartalmazott. Lehet választani, én inkább dolgozok egy negyed órát, csakhogy ilyen jókat ehessek.

Csokoládés, banános sütemény
Mi kell egy kisebb, ám igen tápláló adaghoz? 10 deka vaj, 5 deka cukor, 1 kiskanál sütőpor, 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor, 12 deka liszt, 2 tojás, 5 deka magas kakaótartalmú csokoládé, 2 banán.
Hogyan készült? A vajat kikevertem a cukorral, hozzáadtam a tojást. Szintén belekerült a villával összetört banán. A liszthez adtam a többi por formátumú hozzávalót. A csokit apróra kockáztam és azt is beleszórtam. Végül minden hozzávalót egy tálba tettem és összeforgattam. Egy sütőpapírral kibélelt őzgerinc formába került a tészta, a 180 fokos sütőben nagyjából 20 percet sült. Fogpiszkálóval ellenőriztem, hogy átsült-e, aztán kivettem és megeszegettük nagy vidáman.

Nincsenek megjegyzések: