Sütőtökös köret

Jött a sógorpajti vendégsébe és hozta megmutatni nekünk a barátnőjét. Igyekeztem nem túlzottan elvont kajával előállni, úgy gondoltam a sült sertéskaraj meg a krumpli megfelelő lesz. Aztán persze nem bírtam magammal, és kanyarintottam hozzá egy sütőtökös köretet is.

És azt is csak utólag árultam el a díszes társaságnak, hogy a hajszálvéknyra szeletelt krumplit kecsketejben fürösztve főztem-sütöttem a sütőben. Mindegy, szinte minden elfogyott, annak ellenére, hogy a húst kicsit túlsütöttem...

Sütőtökös köret

Mi került a 4 embernek elegendő adagba? 1 közepes sonkatök fele, 6 apró lilahagyma, 10 deka húsos szalonna, 2 evőkanál balzsamecet, só, bors, rozmaring.

Hogyan készült? A tököt meghámoztam, nagyobb kockákra vágtam. A hagymát szintén megpucoltam és mivel aprócskák voltak, félbe vágtam mindegyiket. Az összes hozzávaló egy tespibe került, meglocsoltam balzsamecettel és fűszereztem.

A forró sütőben nagyjából háromnegyed órát töltött a köret, így alaposan keresztbe és kasul vándoroltak az ízek és meg is puhult minden.

Nincsenek megjegyzések: