Narancsos-csokoládés torta

Az úgy volt, hogy a rendkívül egészségtudatos anyós pajtinak gondoltam egy icinyke picinykét megfricskázni a szülinapi buliját. Volt ott mindennemű mennyei finomság, mind-mind sós ízben. Elképzelései szerint guba lett volna a desszert. No, ezt azért mégsem hagyhattam. Megsütöttem hát saját kedvencemet, Joli nagyi receptje alapján, természetesen az éppen aktuális csokoládémániámhoz igazítva.

Narancsos-csokoládés torta

Ez egy egyszerűen tökéletes torta, csokoládébevonat nékül is. Egyetlen aprócska gond akad véle, hogy röpke három órácska kell az összedobásához. Ráérős szombat délutánok eltöltésére például ideális.

Mi kell a tésztához? 10 tojás, 20 dkg cukor, 20 dkg darált mandula, 1 narancs reszelt héja és leve, 5 dkg liszt, 5 dkg keményítő, 5 dkg apró kockákra tört narancs ízű keserűcsokoládé.

A krémhez: 6 tojás sárgája, 6 evőkanál cukor, 1 citrom és két narancs leve, 1 narancs reszelt héja, 15 dkg vaj, 1 dl tejszín.

A tetejére: 10 dkg étcsokoládé, 3 evőkanál tejszín, csokigyöngyök és ágak.

Hogyan készül? Ez a torta végre arra is lehetőséget ad, hogy használjam kedvenc robotgépemet. Sajnos, csak ilyen nagy jelentőségű projektek esetén kerül elő, pedig tényleg fantasztikus vele dolgozni. Először a mandulát nyomtam át a reszelő-daráló szerkezeten, aztán a narancos csokoládét is utána küldtem, csak a nagyobb lyukú változaton.

A tojás sárgáját és a cukrot habosra kevertem, a fehérjét pedig kemény habbá vertem. A tíz tojás már olyan mennyiségű habot ad, hogy ehhez a háztartásomban fellelhető legeslegnagyobb edény is éppenhogy csak elegendőnek bizonyult.

Mostanra a piskóta összekeverés legpraktikusabb módozatára is rájöttem. Először a mandulát, lisztet, keményítőt és reszelt csokoládét elegyítem, hozzáadom a narancs levét. Ez után apránként, felváltva keverem hozzá a tojás sárga, illetve fehér habját. Így nem törik teljesen össze a hab. Végül 3 menetben, kerek tortaformában sütöttem meg a piskótát, egyenként 20 percig 180 fokon.

A krémhez a tojás sárgáját a cukorral és a gyümölcslével sűrűre főztem. Legközelebb valószínűleg csak narancsból készítem, a citrom itt túlzott dominanciába került. A vajat habosra kevertem, ami tapasztalatom szerint csak szobahűmérsékletű alapanyaggal működik, hidegen nem. Aztán lassan belecsorgattam a tojásos-narancsos krémet, miközben a robotgép tovább dolgozott. Végül a keményre vert tejszínhabot saját becses kacsómmal és egy erre rendszeresített lapáttal forgattam bele.

A 3 tortalap közé került a krém, meg az oldalára. A tetejére pedig olvasztott csokoládé. (Ezt először el is rontottam, így szegény drágám vasárnap délelőtt rohanhatott a sarki kisboltba alapanyagért.) A megfelelő metódus tehát a következő: Először felmelegítem a tejszínt, nem forróra, csak amolyan középmelegre. A kockákra tört csokoládé 10 másodpercre kerül a mikróba, a legalacsonyabb fokozatra. Kiveszem, megkevergetem, öntök rá egy evőkanál tejszínt. Még 10 másodpercre visszakerül, újra átkeverem, újabb evőkanál tejszín. Ekkor általában már nem kell visszatenni és simán felvesz még egy kis tejszínt. Ezzel a lassú, de biztonságos eljárással szépséges, fényes és kenhető csokoládékrémet kaptam, ezzel díszítettem tehát a torta tetejét. Meg mindenféle csokigyöngyökkel. Ja igen, és az oldalán a csúnyaságokat mandulalapocskákkal fedtem el.

Konklúzió: 13 felnőtt és 2 darab 1 méter alatti kapacitását tekintve nem egy rossz eredmény, hogy összesen 2 vékonyka szeletnyi maradt meg a tortámból a trakta végén. Na, azt én egyedül befaltam.

Nincsenek megjegyzések: