Melengető levesek

A hölgy az arab boltban bőszen állította, hogy a vörös lencse sokkal jobb. Könnyebben, gyorsabban megfő. Jobban emészthető. Nem puffaszt. Nosza, most már tényleg nem hagyhattam ott ezt a számomra ismeretlen hozzávalót. Csak azt felejtette el megemlíteni a kedves hölgy, hogy milyen könnyen szétfőnek a szemek, míg belül többé-kevésbé kemények maradnak. Sebaj, így lett belőle krémleves.

Krémleves vöröslencséből, sütőtökkel

Puha, dédelgető, mint egy gyapjútakaró. Éppen annyira csípős, hogy még a kellemesen melengető kategórián belül maradjon.

Mi kell hozzá? 20 deka vöröslencse, 20 deka (egy nagy szelet) nyers sütőtök, 1 liter húsleves, 10 centis póréhagyma darab, 1 evőkanál madras curry, só.

Hogyan készül? A lencsét a többi feldarabolt zöldséggel puhára főztem és összeturmixoltam. Elég sűrű volt, ha a sok a vendég vagy levesre jobban hasonlító állagot szeretnék elérni, a víz mennyiségét növelni fogom. A curryport a végén kevertem hozzá, majd alapos kóstolásnak vetettem alá az ízek édes-sós-csípős egyensúlyának eltalálásához.

Csicseriborsó curry, sütőtökkel

Valójában ez volt az első változat, amikor sütőtököt levesbe csempésztem. Érdekes módon teljesen szétfőtt, a háttérből irányította az ízek összhangját, de nagyon izgalmas leves kerekedett belőle.

Mi kell hozzá? 1 csirkemell filé, 1 evőkanál olaj, 2 sárgarépa, 20 deka (egy nagy szelet) nyers sütőtök, 1 konzervdoboznyi csicseriborsó, 1 evőkanál madras curry, só.

Hogyan készül? A csirkemellett falatnyira kockáztam, olajon megpirítottam. Hozzáadtam a nagyobb hengerekre vágott sárgarépát és a hasonló méretűre darabolt, héjától megszabadított sütőtököt is. Felöntöttem vízzel és addig főztem, míg minden hozzávalól jól megpuhult. A már eleve puha csicseriborsó konzervet alapos szűrés és öblítés után öntöttem a leveshez, majd végül jól megfűszereztem.

Nincsenek megjegyzések: