A karibi napfény megidézése

Olyan szomorkás ez a november, egész nap villanyfénynél gubbasztunk, ha pedig kimerészkednénk, öt rétegnyi ruhával fedjük le minden egyes testrészünket. Nos ilyenkor jól jönne egy magángép, meg se állnék valami napfényes, negyven fokkal megáldott szigetig. Három madzagból álló ruhadarabokat viselnék egész nap, egy pálmalevelekből ácsolt napernyő alatt heverésznék és ananászos-kókuszos koktélokat kortyolgatnék.

Vagy inkább veszek egy friss ananászt meg némi kókuszreszeléket és igyekszem megidézni a hangulatot, legalább az ízek szintjén.

Kókuszos csirkefalatok ananászos salsa társaságában

Mi kell hozzá? 1 csirkemell filé, 3-4 evőkanál liszt, 1 tojás, 2-3 evőkanál kókuszreszelék, só, olaj. A salsához: fél friss ananász, 1 csilipaprika, 2-3 szál újhagyma, 1 zöldcitrom leve, só.

Hogyan készül? A csirkemellet a rostokra merőlegesen falatnyi darabokra vágtam. Megsóztam, lisztbe majd tojásba forgattam. Végül minden darabkát kókuszreszelékbe hempergettem és forró, bő olajban kisütöttem.

Az ananászt meghámoztam, félbe vágtam és a középső, rághatatlan részét kivágtam. A húsát egészen apróra kockáztam, rácsorgattam a citrom levét. A paprikát kimagoztam, mert nem szerettem volna ha túl csípősre sikeredik az étel. A hagymát is felkarikáztam, majd az összes hozzávalót összekevertem és fél órán keresztül érleltem.

Ananászos-kókuszos kevert sütemény

Mi kell hozzá? 6 deka liszt, 3 deka keményítő, 3 deka kókuszreszelék, 1 kiskanál sütőpor, 5 deka nádcukor, 0,5 dl étolaj, 1 dl kókuszlikőr vagy Malibu kókuszos rum, 2 tojás, fél ananász.

Hogyan készül? A nedves anyagokat, tehát a tojást, likőrt és olajat összekevertem a cukorral. Egy másik edényben a száraz anyagokat is elegyítettem, majd a két masszát egybe öntöttem és alaposan kikevertem. A felkockázott ananászhúst formácskák aljába szórtam, mindegyikre 4 evőkanál tészta került, majd 35-40 percig sütöttem 180 fokon.

Ezzel a mennyiséggel 6-8 nagyobbacska muffinformát lehet megtölteni.

Nincsenek megjegyzések: