Még egy kis kelet

Akadnak olyan esték, amikor csak úgy összedobok valamit, meglepően jó eredménnyel. Ezt az étket nem merném kínainak nevezni, hiszen csak a szójaszósztól és a gyömbértől lett keleties íze. Ehhez pedig pont jól passzol az üvegtészta, amit mint megtudtam mungóbabból készítenek, bármi legyen is az.

Mi kell hozzá? 30 deka csirkemáj, 1 csokor újhagyma, 1 kisebb cukkíni, 1 pritamin paprika (szép piros), szójaszósz, üvegtészta, olaj.

Hogyan készül? A májat falatnyira kockáztam, a zöldségeket pedig csíkokra vagdostam. Két evőkanálnyi olajon megpirítottam a zöldségeket, majd felöntöttem némi szójaszósszal az íze miatt.

Egy másik serpenyőben a májat pirítottam meg, közben pedig forró vízbe mártottam és 2 perc után leszűrtem a tésztát. Végül az összes hozzávalót tányérra halmoztam és ki-ki még locsolhatott magának rá némi szójaszószt.

A borospincéből: Hozzá pedig szerintem nagyon-nagyon jól passzolt a drágám rajnai rizling vadászatának újabb zsákmánya. Ő ugyanis fejébe vette, hogy talál legalább egy olyan magyar gyártású rajnai rizlinget, ami ízlik nekünk - jó bor. Nos, a Szent György Borház palackjában egy gazdag, mézes szőlő illatú bor lapult, kiegyensúlyozottan savakkal kényeztető, egyáltalán nem édeskés halványsárga finomság.

A drágám szerint is jó a bor, de azért ez nem az az igazi rajnai. A keresés folytatódik.

Nincsenek megjegyzések: