Zöld csillag




Mandula és marcipán imádók kötelező aprósütije. Elég bizzar, bár halovány a zöld színe.

Hozzávalók: 100 g marcipán, 200 g liszt, 1 tojásfehérje, 100 g vaj. A mázhoz: 1 kiskanál mandula aroma, 1 kanál víz, 100-150 g porcukor.

Elkészítése: A tészta hozzávalóit összegyúrtam. Folpackba csomagoltam és 1 órán keresztül pihentettem a hűtőben. Vékonyra nyújtottam és csillagokat szaggattam belőle. 180 fokos sütőben 12-15 perc alatt megsül. Így, pőrén, máz nélkül is fantasztikus.

A mázat úgy csináltam, hogy az aromához, vízhez addig adagoltam a cukrot, amíg sima, kenhető, nem folyós massza lett. Ezzel kentem meg a csillagokat. Még ekkor is akalul egy kicsit, szép simára helyezkedik a máz teljesen magától. Hagyni kell megszáradni, hogy ne maszatolódjon.

A cím okán pedig megosztanám veletek kedvenc dalomat is.

4 megjegyzés:

Vesta írta...

Na de hol a bíbor és a fekete? :)

Ági, aki főz írta...

Hát ez most csak zöld! Egy fekete süti kicsit égett lenne, a bíboron még gondolkodom.

Margó írta...

Kedves Ági!

Kérlek írd le s tészta receptet is....

Ági, aki főz írta...

Margarét, az első rész az a tészta.