Meleg cukkinis kacsamájsaláta a Két cica konyhájából




Miután alaposan átolvastam a Két cicával fémjelzett szakácskönyvet, elhatároztam, hogy főzök is belőle valami finomat. Egy forró nyári nap vacsorájához pont jó ötletnek tűnt egy melegen fogyasztható, sok zöldséges saláta.
Végül persze itt is történtek átalakítások, sajátos barkácsolások a recepttel. Remélem Ildikó nem bánja nagyon. Lentebb mutatom az eredeti receptet is :)

Hozzávalók 2 főre:
30 deka kacsamáj, 1 közepes cukkíni, 1 főzőhagyma, 4-5 szem csiperke gomba, 2 evőkanál olíva olaj, 1 dl barnasör, csípősségtől függően pár csipet chilipehely, só, bors.



Elkészítése: Minden hozzávalót körülbelül egyforma méretű kockákra vagdostam. Ez azt jelenti, hogy például a cukkínit hosszában félbe, majd kb. 3 centis karikákra vágtam. A gombafejeket negyedeltem. Ugyanígy a hagymát is, amit aztán rétegeire szedtem.

A serpenyőben felforrósítottam az olajat. Először a májat és a gombát adtam hozzá, kevergetve pirítottam 2 percig. Aztán következett a cukkíni és a hagyma. Kicsit átforgattam, hogy piruljon. Sóztam, borsoztam, hozzáadtam a chilit is. Ebből mindenki magad döntse el, hogy mennyit bír el. Nálunk az éppen, hogy érezni mérték a megfelelő.

Végül felöntöttem a sörrel. Nagy lángon addig forralom, míg a sör teljesen elpárolog és egy kicsit még pirítom így is a zöldségeket, májat.

Az egész nem vesz igénybe többet úgy 20 percnél a szeleteléssel együtt. És már készen is van a vacsora!



Az eredeti recept a Receptek a két cica konyhájából című szakácskönyvből:


Meleg cukkinis kacsamáj saláta endíviával és  paradicsommal

 
Hozzávalók: 1 kisebb, hízott kacsamáj; 1 karikára vágott lilahagyma; 1 kisebb cukkini; 1 endívia saláta; olívaolaj, csípős csili szósz; só; frissen őrölt fekete bors.

A felszeletelt kacsamájat megborsozzuk, és néhány órára csili szósszal kevert olívaolajba pácoljuk. A wokba a páclével együtt öntjük, hozzáadjuk a lilahagymát, és gyorsan átsütjük, majd egy tálra szedjük.
 
A visszamaradt olajban megsütjük a karikára vágott cukkinit is, végül a tányérokra helyezett endívia ágyon tálaljuk adagonként, paradicsomszeletekkel.
 
A végén sózzuk és ízlés szerint borsozzuk. Közvetlenül fogyasztás előtt készítsük el!
 

Nincsenek megjegyzések: