Egreskrém Két cica konyhájából

A múlt héten Ildikó, a Két cica konyhája blog és hasonló című szakácskönyv szerzője hívott fel, hogy ugorjak be helyette egy tévéműsorba. Ő kificamította a bokáját, úgyhogy én főztem meg helyette a receptjeit. Az egyik ezek közül az akácvirágos szörppel ízesített egreskrém volt.

Ez nekem már akkor is annyira ízlett, hogy azóta itthon is újra elkészítettem. Mivel nótóriusan nem tudom követni a szakácskönyvek receptjeit, így ezt is átírtam egy kicsit a saját szám íze szerint.

 


Hozzávalók 4 kis adaghoz:
30 deka egres, 25 deka mascarpone, 2+1 evőkanál cukor, 2 evőkanál narancslikőr, 5 deka szeletelt mandula.

Elkészítése: Az egrest megmostam, majd úgy ahogy volt egészben feltettem főzni 1 dl vízben. Körülbelül negyed óra alatt teljesen szétfőtt. Ekkor egy villával összetörtem, majd egy szűrőn keresztül kanállal átpaszíroztam. Így a magok fennakadnak, csak egy krémes, sűrű egres ízű cucc marad alul.



A kihűtött gyümölcspürét elkevertem 2 evőkanál cukorral és a likőrrel, majd a mascarponet is beledolgoztam. Egy lágy, krémes massza lesz a végeredmény. Ezt dekoratív kis tálkákba szedtem.

A tetejére karamellizált, pirított mandula került. Ez úgy készül, hogy a száraz serpenyőbe szórom a mandulát és 1 kanál cukrot. Pár perc alatt el is kezd olvadni, barnulni a cukor. Ekkor párszor átkeverem, hogy egyenletes legyen, majd egy tányéron szétterítve hagyom kihűlni. Ropogós és isteni finom lesz.

A krém csudajó lehűtve, savanykás, frissítő és tényleg elég belőle egy pici adag :)




Az eredeti recept a Receptek a két cica konyhájából című szakácskönyvből:

Bodzás egresmártás


Előkészítés: 15 perc + a bodza főzési ideje

Elkészítési idő: 25 perc + hűtési idő

Nehézségi fok: 2


Hozzávalók: 500 g egres, megtisztítva, 1 deci víz, 50 g méz, 1 deci bodzaszörp, 250 g mascarpone, 250 g tejszín, tört mandulás keksz. 

Elkészítése: Az egrest a vízzel együtt tegyük fel főni, és lefedve főzzük addig, míg a gyümölcsszemek megpuhulnak.

A tűzről levéve adjuk hozzá a bodzaszörpöt és a mézet, majd turmixoljuk simára a masszát, és hagyjuk kihűlni.

Közben verjük fel a tejszínt.

Először a mascarponét adjuk a masszához, végül a tejszínhabot keverjük bele.

Alaposan lehűtve, mandulás keksszel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések: