Dinnyeital


Már egy éve is meséltem róla, de azóta elég rendesen rákattantam a dinnyelére. Szerintem ez a legjobb módja a görögdinnye elfogyasztásának: nem kell a magokkal bíbelődni, csak kortyolni. Az íze így még koncentráltabb: fantasztikusan édes dinnye-íz.

Egyébként a görögdinnye nagyon jót tesz az ember lányának, nagyobb mennyiségben jól átmossa a veséket, letisztogatja a sok-sok mérget az erek faláról. Az se utolsó szempont, hogy jó hidegen csodásan frissítő italt kapunk. Ez is olyasvalami, ami abszolút szezonális, tartósítani nem nagyon lehet és szerencsére az élelmiszeripar sem fedezte fel magának. Bár, ha jobban belegondolok, rémlik valami kandírozott dinnyehéj gyerekoromból...

Elkészítése sem ördöngösség: A dinnye húsát kivagdosom, turmixolom, leszűröm. A magok fennmaradnak, az íz meg a poharamba csorog. Egészségetekre!


Ui: Itt egy két évvel ezelőtti dinnyés elmélkedés.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Én gyümölcs centrifugát használok, nem turmixolok. a magjait szépen kidobálja, és az egész gyümölcshúst darálva megkapom. Amikor picik voltak a fiaim, ezt itták cumisüvegből. :)

Ági, aki főz írta...

Persze a gyümölcscentrifuga jó dolog! Csak nekem már nem fér el a konyhámban még egy kütyü.