Damniczki Budapest – cukrász manufaktúra

Nagy kalandra vettem rá a fiúkat, amiben a BKV minél több járműfajtájának kipróbálása is benne foglaltatott, cserébe az út végén fagyi várt bennünket. 




Őszintén szólva, ritkán lehet engem lenyűgözni, ha fagyiról van szó. Ettem én már rengeteg nagyon jó fagyit és nem gondoltam volna, hogy ennyire meglephet még valaki az alkotásaival, mint Damniczki Balázs cukrász. 

Először is a kínálat: egyszerre 48 féle fagyi van a pultban, összességében kb. 70 fajta váltakozik az alapanyagok beszerezhetősége szerint. Szerencsére vannak hagyományos ízek, vanília meg csoki meg eper. Ezt azért mondom, mert a rendkívül konzervatív gyermekek miatt aggódtam egy picit, hogy esetleg nem találnak maguknak fagyit a túl sok izgalmas összeállítás között. Meglepő módon végül egészen izgalmas ízeket választottak többek között a mézeskalácsosat. 
Itt álljunk meg egy pillanatra. Nem gondoltam volna, hogy egy fagyi ilyen mértékben tudja hozni egy sütemény ízeit. És a gyerek elmondása szerint még az is szuper volt, hogy voltak benne keksz, vagyis mézeskalács darabkák is - tényleg teljes elragadtatottságban falta. 
Két gondom támadt csak eme fantasztikus fagyival: egyrészt a gyermek most fejébe vette, hogy akkor otthon is süssünk mézeskalácsot (június végén), illetve hogy én is próbáljam előállítani ezt a fagyit. Kihívások a négyzeten...
Másik gyermek sztacsatellát evett, ami nem volt ennyire frenetikus, de azért ő is elégedetten hümmögött. 
És érdekes módon egy-egy adaggal mind a ketten beérték, pedig kifejezetten törekedtem rá, hogy éhesen menjünk. 




Jómagam alaposan belekóstoltam a jóba. Úgy kértem, hogy sok apró kóstoló adag kerüljön a tálkába, illetve másnap este is visszatértünk a drágámmal és vele is ellenőriztettem a teóriám. Ez a fagyi egyszerűen fantasztikus! 
A pálmát mindenképpen a joghurtos uborka viszi. Egy picit talán túl édes, de tökéletesen frissítően uborka ízű. Meglepő, de működik. 
A gyümölcsös fagyik inkább szorbék, azaz nincs bennük tejtermék, és talán pont ettől őrülten erős a gyümölcsös ízük. Nagy kedvencem még a jázminos citrom, málna, a narancs és a csipkebogyó is. 
A tejszínesek közül a diós és gesztenyés egyaránt markáns ízű, de mégis lágy összhatású, pont az a desszert jellege van meg, amit a fagyitól várnánk. 
Csokiból egyébként elég sok fajta van, így a hagyományos tejes és van tejmentes, egészen keserű, sötét csokisan csokoládés szorbé is. 



Kattints rá és nézd meg nagyban!

Azt hiszem még párszor mindenképpen vissza kell ide térni. És hálát adni, hogy egy székesfehérvári illetőségű cukrásznak eszébe jutott, hogy immáron a pesti népet is megörvendeztesse alkotásaival. Egyébként sütik is vannak, ha valaki arra vágyna, de egyelőre nem volt kapacitásunk azt is kóstolni. 

Erre keresd a cukrászdát:


Damniczki Budapest – cukrász manufaktúra
1051 Budapest, Hercegprímás u. 17
http://damniczkibudapest.hu 

Nincsenek megjegyzések: