Sűrű zöldségleves árpagyönggyel

Ma van a Food Revolution Day, ami Jamie Oliver kezdeményezésére indult útjára. E nemes napra én is igyekeztem valami nagyon táplálót, ugyanakkor egészségeset főzni. Sőt, még maradékfelhasználásban is jeleskedtem ezzel a levessel.



Ha nem lenne más, én biztosan a sűrű leveseket választanám fő táplálékomnak, mert ezekben egyszerűen minden benne van, amit szeretek. Sok zöldség, sok íz és mégsem maradok éhen.

Hozzávalók 4 személyes adaghoz: 1 nagy marék árpagyöngy (gersli), 1 darabka parmezán héj, amit már nem lehet lereszelni, 1 nagyobb cukkíni, 2 répa, 1 póréhagyma, 3-4 gerezd fokhagyma, 8-10 bazsalikom levél, só, bors.

Így készült: A gerslit beáztatom pár órára. Az áztatóvizet leszűröm, majd fél órán keresztül csak úgy magában főzöm. Amikor már elkezd puhulni, akkor kezdek hozzá a tényleges levesnek.

A zöldségeket megpucolom és felkockázom.
Olajat forrósítok, vagy ha nem vagyok annyira vega hangulatban, akkor néhány szeletke szalonna zsírját kiolvasztom és azon megfuttatom a hagymát. Hozzáadom a többi zöldséget, felöntöm vízzel.
Beleteszem a gerslit és a parmezán héját is.
Kb. fél órát főzöm közepes lángon. A zöldségek teljesen megpuhulnak, a parmezánból pedig rengeteg finom ízanyag oldódik ki és teszi különlegessé a levest.

Tálaláskor megszórom vékony csíkokra vágott bazsalikommal, vagy ha ez nincs véletlenül, akkor keverek bele egy evőkanál pesztót.
Ha az elején szalonnával kezdtem, akkor a kis pörcöket is beleteszem a levesbe, hogy még ízletesebb legyen.

Már csak egy hatalmas kanálra van szükségem, hogy jó alaposan megmeríthessem és hozzáláthassak. :)

 

Nincsenek megjegyzések: